Hemåt

Så var man då på väg hem igen. Jag lämnar en HEL-tenta bakom mig som jag inte alls är nöjd med, men som jag har svårt att se hur jag kunde  gjort bättre. Kanske möts vi igen om två månader, jag hoppas inte det. Tycker att vi är klara med varandra. Men hur framtiden ser ut kan man aldrig veta. Allt är upp till examinatorerna (som skrämde skiten ur mig, de såg liksom allmänt läskiga ut.) Vad och hur jag bedöms är svårt för mig att veta.
Det ska trots allt bli skönt att komma hem. Jag missar lite efter-tentaaktiviteter, men det är smällar man får ta. Man får liksom lite lugn och perspektiv på saker och ting när man åker hem-hem.
Vädret har varit helt fantastiskt idag, jag gissar på att detsamma gäller Göteborg. Fick sådana enorma vårkänslor idag, tunn jacka, planer på att plocka hem mina converse och solen i ansiktet. Det enda som saknades var mina wayfarers som jag tyvärr glömde i mitt korridorrum, samt ett glas rosé någonstans längs avenyn. Får se om jag hinner med det under mina dagar hemma.
På lördag blir det tillbaka igen. Eftersom jag ska på internutbildning med kärleksakuten på söndag så blev det svårt att ta sig tillbaka så att jag hann under söndagen. Därför blir det ett eftermiddagståg på lördag. Trist att missa en kväll hemma, men går det inte så går det inte.
Därmed blir det även goldfever på lördag. En kväll med 70-tal pulserande i ådrorna. Trots att vi aldrig upplevt detta årtionde så vet jag att vi alla önskar att vi gjort det.
Klantarsel som jag är så har jag glömt både datorsladd och mobilladdare hemma. Nog för att jag har fantastisk batteritid på min dator, men jag kanske borde spara lite på krutet trots allt. Uppdaterar senare, eller när jag är tillbaka i Linkan igen. På tiden med lite bilder kanske?
Btw, typiskt mig. Har suttit och tittat på solsidan. Behöver jag säga att det är pinsamt att sitta med hörlurar på en allmän buss och småfnittra för sig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0