HEL-tenta

Ja jag lever fortfarande. 
Vet inte var jag ska börja, men får väl uppdatera vad som hänt på sista tiden.
I helgen var alltså min älskade besto-Emma här och vi hade en helt fantastisk helg med mycket mat, måttligt med motion och oändligt med trevliga stunder. Efter att ha plockat upp henne på busshållplatsen lagade vi middag, tittade på en skum gammal film med Johnny Depp och gick sedan och la oss. Dagen därpå var det sightseeing i Linkan som gällde, samt shopping (CSN lever farligt). På kvällen blev det utgång till flamman med Sara och hennes influgna vän, samt Louise och David (plus allt annat trevligt folk där). Det blev en lagom sen kväll avslutad framför korridorens TV efter att ha utövat våra konstnärliga skills tillsammans med Stefan på korridorens allmänna utrymmen.
Söndagen blev allmänt slapp med fika med finaste utsikten över Linköping. Helt okej ändå.
Idag har jag alltså haft första halvan av min tenta på HEL-kursen. Dagens moment gick i stort ut på att man får ett scenario (som handlade om prioriteringar i vården), varefter man ska skriva problematisera och skriva frågor kring texten individuellt, vilket sedan bedöms. Därefter gör man samma sak i grupp. Nu ska man sedan gå hem och plugga på fakta/svar på våra frågor, följt av presentation och diskussion av vad man kommit fram till, på onsdag. Jag hoppas verkligen att det går vägen, det här är inte en kurs man vill ha omtenta på. Skulle kännas tungt.
Därefter följde klädsökning inför Goldfever samt en lååååång fika med mina fantastiska tjejer Sara och Louise. Mycket att avhandla såhär års.
Mina kära korridorteknologer genomgår fört tillfället tenta-P och jag hade ett par riktigt utslagna killar här ikväll. Jag utnyttjade tillfället och ansåg mig själv också berättigad till lite post-tenta-slappande framför TV:n.. Det slutade med att jag och Alex tog oss igenom två naturprogram, en kortis av något på SVT samt större delen av Oceans 13. Bra jobb och helvärd kväll.
Imorgon ska jag faktiskt plugga. Eller ja, det måste jag helt enkelt. Annars går onsdagen aldrig väl. Måste boka tågbiljett hem också. Rackarns.
Så, godnatt med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0