Vecka nio

Om någon har varit ledsen över min dåliga uppdatering så ber jag hemskt mycket om ursäkt. Jag har haft så fullt upp den sista tiden att t.o.m. mina korridorkamrater har undrat var jag varit, och då bor jag ändå här!?
I helgen var jag som sagt hemma vilket var sjukt skönt. Jag hann med fika med både Christoffer, Emma och Shelly. Sanslöst trevligt och väldigt skönt att få lite perspektiv på tillvaron. Göteborg existerar faktiskt fortfarande. För övrigt var känslan av att vara i Göteborg väldigt konstig. Första dagen drog jag dessutom på en väska hela tiden, och utöver det så kände jag mig i största allmänhet som turist i min egen stad. Samma sak att komma hem till huset kändes nästan lite konstigt. Grejerna jag använder mest finns inte där längre etc. Men jag hade det ändå väldigt trevligt och det hanns med ett par ordentligt trevliga familjemiddagar.
Väl tillbaka har veckan bestått i "praktik", eller snarare att vi skulle vara med en patient under ett vårdcentralsbesök samt få en patient tilldelad på akuten och följa hela förloppet från ankomst till inläggning/att de fick åka hem. Jag hade turen att ha båda på samma dag, så efter en tidig morgon på vårdcentralen i Linghem och en sen kväll på akuten så var jag färdig. Allt gick jättebra, även om väntetiden på akuten som vanligt är tragiskt lång. Men syftet med hela grejen var att vi skulle se en vårdsituation ut patientens perspektiv, och ja, efter fem timmar på akuten så vet man hur det känns för patienten, minus att man faktiskt mår dåligt till på köpet. Min patient var i vilket fall jättetrevlig och det blev trots allt en under omständigheterna bra kväll.
Jag har även hunnit med en tripp till  Stockholm innan det stressigaste veckoslutet någonsin inträdde. På torsdagen skulle det vara planering inför seminarium, basgruppsmöte följt av utvärdering av praktikdagarna, därefter frackinvigning och kravall. Frackinvigningen var riktigt mysig, med mycket gamla pateter och en fin ceremoni från medsex sida. Vi blev alla dubbade/invigda och fick med oss visdomsord om hur man ska älska. Själv ska jag tydligen älska estetiskt. Tycker att det var något finare än att älska bilateralt, faktiskt.
Efter en för sen kväll var det sedan upp och ha seminarium 8.30 igår. Det gick faktiskt väldigt bra, så ja mamma, jag sköter studierna. Därefter var det en snabbis hem för att hämta kläder, följt av cellbiologi-basgruppsmöte. Jag hatar verkligen den där cellbiologin och jag känner att de fyra veckor vi haft det där egentligen inte givit någonting. Jag kommer att få fyra högskolepoäng för att ha suttit av tid och egentligen inte lärt mig någonting. Börjar kännas onödigt att jag valde att läsa den..
På kvällen igår var det sedan sittning anordnad av Medsex samt PsyKo, dvs läkarnas och psykologernas sexmästerier. Trots att jag var trött och satte igång att hosta en del så var det en av de bättre kvällarna i Linkan hittills. Vad som var mindre bra var att vakna upp i morse med 39 graders feber. Behöver jag säga att dagen har varit lång? Måste få hit lite DVD-filmer att kunna fördriva tiden med. Imorgon tänkte jag nog fortsätta att hålla mig hemma, får se om jag orkar plugga. Har en hel del att ta itu med även denna vecka. Måste dessutom köpa fysiologibok.  Gah.
Måste sy in min frack mer. Den ser plufsig ut. I övrigt är jag mycket nöjd. Märk väl att de två vid sidorna är skräddarsydda!
Bra folk
Min anledning till att inte komma på korridormiddagen blev en aning modifierad...
Min alldeles egna sobotta är äntligen här. Den är 818 sidor tjock och väger fyra kilo. Min kalender är till för storleksjämförelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0