Ladies night

Jag kan dö lycklig. 
Jag har sett Magnus Uggla i strumpbyxor och glittrig cocktailklänning. Mitt liv är fulländat. 
Nåja, kanske inte helt och hållet, men det kan inte sägas annat än att kvällen igår var fantastiskt rolig. 
Som jag nämnde var det "förfest" på en bilfirma i stan, ute i Tornby såklart. Till Tornby går inte alltför många bussar en lördagskväll och efter en hel del krångel med vilken buss man faktiskt skulle ta så blev det tian och av på en hållplats, som visade sig ligga 1,2 km från bilfirman.. Det blev till att traska, åtta tjejer i klänning och högklackat, promenerar längs med (nåja, mitt i, på refugen) tornbyvägen klockan sex på kvällen. De få personer som såg oss måste trott att vi var fruktansvärt fulla, eller bara helt dumma i huvudet. Dessvärre hade vi faktiskt inte så mycket annat val än att gå den där sträckan. 
Väl framme såg det först helt dött ut eftersom vi kom till fel ingång. Efter att ha gått runt byggnaden fann vi dock ingången, vägen in kantad med marschaller och gasolvärmare. Inne i den inglasade visningshallen var ljuset blått och rosa med en stor fyrkantig bar i mitten av rummet och en scen i andra. Efter att ha hängt in ytterkläderna i garderoben och hängt på oss våra "VIP-band" (vilka skulle ge oss fri entré och gratis drink på en klubb i stan senare på kvällen om man ville) så tog vi oss till buffébordet. Det fanns rätt mycket gott att välja på och tallrikarna blev väl minst sagt välfyllda. En sväng till baren försedde oss med varsin drink (fri dricka hela kvällen, fyra olika sorters drinkar, rött och vitt vin,öl, cider och alkoholfritt fanns att välja på...). Vi åt, drack, pratade i den mån det gick och sneglade under en stund bort mot scenen som intagits av instruktörer från ett gym i stan som mer eller mindre körde ett skivstångs- och hantelpass på scen. Alltid trevligt att titta på lite muskler. 
Kvällen förflöt på ungefär samma sätt, fler drinkar, en hel del skratt och fniss, samt många minuter i kön till att få håret och sminket fixat (vi hann inte fram till någon av dem innan det var dags att gå...)

Firman hade chartrat bussar som tog oss till Cloetta center (efter att först ha delat bussens övervåning med två anställda som talade om för oss hur vi skulle klara oss bra här i livet: Hitta en rik äldre man och få honom att köpa dyra bilar åt dig. Ett annat knep var också att ****** överläkarna... ) Bäst att censurera, väldigt många olämpliga ord de fick ur sig under de tio minuter bussfärden varade. Å andra sidan var de ganska underhållande båda två.. 
 
Väl på Cloetta center plockade vi väskorna fulla med choklad (blev påpropsade det när montern skulle stänga när showen nästan började och de hade massa choklad kvar). Vi tog oss till våra platser och avnjöt showen. Jag tänker inte gå igenom showen i sin helhet och dess innehåll, det är inte intressant. Dock kan jag säga att jag och E kände att det måste varit ödet som tog oss dit eftersom showen inleddes med att hela gänget hade på sig vita uniformer, vilket kan sägas vara min och E's stora fetish här i världen.. 

Magnus Uggla kommer alltid att vara stor i mitt liv och det får nog sägas att han faktiskt var bäst igår,oavsett hur snygg Martin Stenmarck må vara och hur mycket Andreas Johnson fick mig att bära skepparkavaj för sex år sedan. Idag har jag ont i fötterna. Dumt val med högklackade boots när man ska stå på läktaren och dansa. Fast å andra sidan är det värt det. Jag följde inte med S och L ut efteråt. Jag var för trött efter fredagens sittning. Istället drösade jag i säng hemma och sov relativt länge för att vara jag. Städning och gymmet står på schemat idag. Efter fredagens besök hos sjukgymnasten har jag numera ett sjukgymnastprogram samt ett högkostnadskort!? Känns som att jag blev jättesjuk helt plötsligt. Hoppas inte att jag ska behöva alla de där elva gångerna för att komma upp i högkostnadsskyddet för att få bukt med axeln... Får väl sköta mina övningar och hoppas att det blir bättre. Det roligaste var när jag halvvägs genom sjukgymnastbesöket skulle få hennes troliga förklaring vad det var, när hon pratade om "här har man tre muskler, här sitter en sena etc" varefter jag råkade peka ut "slemsäcken" och hon direkt frågar: "jaha, är det läkare du pluggar eller?". Sedan pratade vi rotatorcuffmuskler resten av besöket. Skönt att vara på samma nivå, eller något. 
Dags att återgå till städningen, tror inte att jag har moppat golven sedan jag flyttade hit. Kändes som att det var dags, för en gångs skull.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0