Dra't i spa't

Med lagens hejasånger fortfarande skanderande i öronen har jag lagt helgen bakom mig. Helgen som sannolikt var en av mitt livs hittills roligaste. Vi har haft så fruktansvärt kul, mitt lag och jag. Det jag har kvar nu är en hel del minnen samt vad jag misstänker är en begynnande förkylning, den är väntad. 
Fredagen bestod av häng på fredagspuben, följt av fulsittning, mellanfest med lärarnas draglag och sedan timmar av dansande på en riktigt bra kravall med (för en gångs skull) ordentligt bra musik. Klockan två insåg vi att det kanske var lite väl ambitiöst att vara kvar till Stad i ljus, med tanke på att vi skulle äta frukost på Kårallen nästa morgon klockan 8.30... Efter vad som slutade med runt 4-5 timmars sömn var det alltså dags igen. Vår tolkning av temat "sagor" blev Ronja Rövardotter, varför rövarklädsel i form av grå "tunika" kläddes på innan det var dags för frukost, vilken visade sig vara århundradets största kolhydratuppladdning ungefär, om än väldigt gott. 
Vi transporterades sedan till Borggården, varifrån sedan hela tåget skulle avgå, dvs alla lag samt med LiThe blås i täten. Känslan när man marscherade genom hela stan tillsammans med 350 andra, när man passerar biltrafik som stoppas med poliser var verkligen helt obeskrivlig. Vädret var fantastiskt och musiken och stämningen fick en att liksom hoppa fram. 
Väl på dragplatsen dröjde det inte jättelänge innan matcherna började, efter att ha fått i oss lite pannkakor till lunch. Vi var tredje matchen ut och vi lyckades till allas och vår egen förvåning, att dra ner D-sektionen i Tinnerbäcken. Efter att ha tittat på de andra matcherna var det sedan återigen vår tur, den här gången att möta Maskinarna (M-sektionen), vilka brukar vara ett av de två lag som så gott som alltid vinner (det här året vann de dessutom). Vi bjöd på några sekunders motstånd innan vi sedan ganska snabbt hamnade i spa't, väldigt väntat och fruktansvärt roligt, efter att ha glidit ett antal meter i den gyttjelera som dragplatsen bestod av. Tinnerbäcken var kall och djupare än väntat men adrenalinkicken efter tävlingen gjorde bara att det var en ytterligare fantastisk del av det hela. Därefter stod vi och tittade på de sista matcherna medan vi stod och torkade, för att sedan transporteras till vår bastu. Tiden i bastun blev dessvärre inte särskilt lång eftersom vi var kvar på dragplatsen så länge. Duschandet fick startas ganska tidigt, för att sedan bli sminkade av min vän L, varefter transport till Kårallen igen följde. Väl där blev det en ganska utdragen fördrink i väntan på restrerande lag, varefter finsittningen påbörjades. Sittningen var riktigt rolig, vi satt med I-arna, dvs det "förlorande" laget men också den sektion som anordnar hela tävlingen. Sällskapet var trevligt och mat har sällan smakat så gott som när man sedan frukost ätit några pannkakor och mest druckit sötsliskig cider (min aversion mot öl har fortfarande inte ändrats, efter 1,5 år på universitetet).

Efter en kort sväng på mellanfest i en korridor i Valla var det så dags för eftersläppet, vi såg Icona pop spela och sedan flöt kvällen mest på, var dock för trött för att riktigt orka njuta av den i fulla drag. Dessutom var musiken i övrigt mycket sämre än fredagens, vilket ytterligare gjorde att man inte var fullt lika sugen. 
Igår fick jag en enormt välkommen brunch av min T och sedan följde en underbart skön oproduktiv dag, dock med gott samvete eftersom helgens basgruppsfall faktiskt redan var avklarat (och löstes mycket bra på basgruppen idag).
Med alldeles för många ord kan väl det hela sammanfattas som att jag helt enkelt hade en grym helg och att jag hoppas på att kunna få lag igen, gärna i den kommande trampbilstävlingen. Nu är det dock tillbaka till verkligheten och dags att ta itu med IBS, vilket vi idag beskrev som något av en "slaskdiagnos", när man uteslutit allt annat.. Det ska faktiskt bli rätt intressant då jag aldrig riktigt förstått vad det faktiskt beror på, och det är trots allt ganska många som har det. Återkommer med info om det faktiskt var intressant eller inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0