Brisbane

Så har vi då  slutligen landat i Brisbane och i huset där vi ska bo de kommande två månaderna. Eftersom jag tidigare aldrig flugit mer än fem timmar i sträck har det här minst sagt varit ett kraftprov, särskilt med tanke på att jag drog på mig en förkylning lagom till att jag skulle kliva på bussen från Linköping till Stockholm. Jag kan meddela att förkylning och långflygning inte är särskilt kompatibla med varandra. Att sitta med irriterade slemhinnor, halsont och torra ögon i 2,5+11,5+10,5 timmar är liksom ingen höjdare. 
Efter miljoner säkerhetskontroller, på-och avstigning av plan i London, Hong Kong, Cairns och Brisbane samt en jäkla massa starter och landningar är jag nu sjukt trött och antagligen då en aning jetlaggad. Klockan är nu 20.00 lokal tid och jag ska gå och sova. S och jag har tvingat oss att hålla oss vakna sedan 15-tiden, vårt mål var att vi inte fick lägga oss före 18 och än så länge är jag faktiskt uppe, även om det strax är dags att ta igen ett antal timmars förlorad sömn. Jag har någon typ av lock för mitt vänsteröra som vägrar släppa oavsett hur mycket jag tryckutjämnar, så därmed är jag typ även halvdöv för tillfället vilket är lagom kul. Förhoppningsvis släpper det snart med tanke på att vi redan imorgon bitti ska träffa större delen av alla "viktiga" människor vi ska ha kontakt med här under vår vistelse. 
Huset vi bor i var tyvärr lite av en besvikelse, rätt sunkigt och att det är studenter som bor här sätter sina spår. känns lite som att vara tillbaka i korridoren men snäppet värre tyvärr. Vi har iaf fått veta att det i princip inte finns några farliga spindlar här och att de relativt sällan finns inomhus. Däremot är alla djur typ tio gånger så stora här så de spindlar man ser utomhus lär vara stoooora. Likväl hänger det tydligen "foxbats"/rävfladdermöss? i träden utanför vårt hus som enligt mina "grannar" samt Wikipedia är väldigt stora, vingbredd typ  upp till 1,5 meter... Utöver det ska vi inte heller bli förskräckta om det tassar runt ovanpå taket inatt när vi sover då det bara är pungråttorna som är ute och roar sig. Stänger man inte köksfönstret kan de även komma och hälsa på och smaka på vår mat... Så länge man inte klappar några djur så ska tydligen allt gå bra, även om pungråttorna kan vara söta och inbjudande till lite kelande...
 
Imorgon ska vi som sagt träffa handledare och lite annat och försöka få klarhet i vad vi ska göra under vår tid här. Sedan ska jag och S ta en tur in till centrala Brisbane samt försöka komma fram till vad vi vill göra utöver plugget medan vi är här. 
Tills vi klurat ut det får det helt enkelt bli godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0