Nostalgi och vilda chansningar

Jag har återupplivat en helt fantastisk låt!
Jag tycker personligen att Andreas Johnsons låt i årets melodifestival var rätt tråkigt. Den fastnade tyvärr inte riktigt, vilket jag tycker är synd, eftersom jag faktiskt gillar Andreas. Han är en riktigt mysig artist. Hursomhelst, jag tror att de flesta minns hans låt från melodifestivalen typ, -06 tror jag det var: "Sing for me". Jag tyckte redan då att det var en helt fantastisk låt och jag langade skepparkavajen och hela köret, bara för att jag tyckte att hela grejen var så mysig.
Så nu ca 4 år och några erfarenheter senare fick jag en snilleblixt och kom att tänka på den där mysiga låten som präglade en hel vår för min del. Sagt och gjort, spotify är min bästa kompis. Och ser man på! Jag hittar inte bara låten, utan jag hittar den i en helt underbar akustisk version och nu är jag lika såld som för fyra år sedan.
Hopplöst...
Om ni vill njuta av låten lika mycket som jag så, varsågoda:
Andreas Johnson – Sing For Me - acoustic




Har för övrigt varit fantastiskt duktig och varit på springtur idag, tro det eller ej. Vad som är ännu mer fantastiskt är väl att jag faktiskt inte fick en hjärtattack. Känns skönt att veta att konditionen inte är i riktigt så dåligt skick som jag befarade...
Dessutom har jag upptäckt att jag har för mycket grejer inom ämnet engelska som är galet tråkiga, men som bara måste göras. Har ett helt värdelöst prov på måndag baserat på helt sjuka häften kopierade ur "De som får läsa cambridge-engelska"s häften... Två häften à ~25 sidor. Vettig kopieringsfilosofi känner jag... Hade ju varit mer miljövänligt att faktiskt ge oss egna häften. Men visst. Man ska inte ifrågasätta lärare. Typ..

Har även fortsätt med min surdegsfanasi. Den här gången chansade jag och det blev lite äpple inblandat, dock för lite för att det skulle märkas, plus att jag hade för lite rågmjöl etc. Men det är ätbart och rätt gott ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0