Tack

En lördagförmiddag som denna vill jag tacka universitetsledningen, kursledningen och alla andra "vuxna" människor som "lyssnar" på oss studenter (barn?).
Jag tackar innerligt för att ni lägger immuntemat sist av allt på terminen, sist innan tenta-p så att allt man inte hinner läsa under den tid som drunknar i föreläsningar av relativt dålig kvalitet, inte går att ta igen innan det är dags att "repetera" det. Jag vill tacka för att leukemifallet är ett enda fall med miljontals sidor att plöja igenom för att ta till sig vad det nu egentligen är ni vill att vi ska kunna, när fallet handlar om en sak, en annan sak står i målen och en tredje var vad som togs upp på föreläsningen. 
Jag vill tacka HU för att ni vägrar lyssna på vad vi studenter säger om att vi vill också fira jul, när villkoren ställs utifrån att ni inte vill rätta tentor över julen, eftersom det sannolikt är där skon klämmer, bara att det vävs in i andra dåliga ursäkter. 
Slutligen vill jag tacka universitetsledningen som låter tek-och filfakhalvan av universitetet boka sina tentor först så att vi läkarstudenter i vår får vår T5-tentainläsningstid på två veckor istället för de tre vi egentligen ska ha. Tack för att vi får plugga in fem terminer på samma tid som vi normalt sett har för att plugga in en. Tack för att "alla inte kan ha tentor på torsdag-fredag", så att det självklart (som vanligt) blir tråk-HU som underprioriteras, sopas bort under mattan och förväntas klara oss, tillsammans med våra kommande 20 extrastudenter som ska få plats i vilka föreläsningssalar då?
Tack, för att ni gör livet så förbannat lyckligt och verkligheten så fantastiskt expanderad.
 
Slutligen vill jag bara säga:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0