Endokrinologi, möten och allmän förvirring

Veckan har varit fullspäckad på något vis, när jag tänker tillbaka kan jag dock inte komma på med vad? Det har varit en del plugg, inte så jättemycket i skolan förvisso men endokrintemat börjar faktiskt bli tyngre än det vi läst hittills på T4. Det har varit en hel del möten hit och dit känns det som också, möten, infoträffar och en hel del mail. 
Att organisera en sittning är mer jobb än man tror med att ta in anmälningar osv, det är superfaddersittning och sektionstacksittning som står överst på schemat just nu. Eller ja, ÄoPoP för T1 någon gång längre fram någonstans mittemellan också. Därtill att alla grejer med kursrepresentant-uppdraget plötsligt blev till kårkorrespondent-uppdrag också gjorde visst att det blir ytterligare lite grejer att gå på. Man skulle väl kunna säga att jag håller mig sysselsatt. 

I tisdags tjänade jag ju faktiskt pengar också, jag var ATLS-markör (advanced trauma life support), en utbildning som hålls för vårdpersonal som arbetar med akuta fall på olika sätt, tex på akutmottagningar mm. Jag var där statist och fick ligga fastspänd på en spineboard sammanlagt kanske en halvtimme under de fem timmar vi var där. Resten av tiden satt vi med på kursdeltagarnas föreläsning samt hjälpte till lite på deras moment, med andra ord, jag fick mest betalt för att bara vara där och lära mig saker som jag sannolikt kommer att ha användning för någon gång. Helt klart värt det. Och kanske att det berättigade mitt dubbla byx-inköp idag... Min vän E fick med mig in i en butik som jag nog aldrig kommit på att gå in i själv. Väl därinne hittade jag byxor i storlekar jag nog inte köpt på flera år och som dessutom satt bra. Dvs, de gick över mina breda höfter, satt snyggt över rumpan och satt dessutom perfekt utan att flagga i midjan. Allt detta i storlek 38... Det gick bara inte att låta bli. De får vara värda priset helt enkelt. 


Vi är redan halvvägs genom terminen, det känns rätt sjukt faktiskt. Om ett par basgruppsfall är det äntligen dags för gyntemat (gynekologi alltså), jag tror att jag har taggat för det sedan T2 ungefär... Det känns verkligen som att det är där jag kommer att hamna, även om det är enorma tidsrymder tills man ens är i närheten av att välja.
Hursomhaver, ikväll är jag gräsänka och tänkte ägna kvällen åt att pimpla lite vin med min vän J, ska bli jättemysigt. Det är så fantastiskt att veta att man alltid har vänner att vända sig till, på det sättet har jag verkligen hamnat rätt i den här stan, alla hjärnspöken om Lund till trots.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0