Ljus i mörkret

Helgen var dundermysig och idag är det redan tisdag. Strimmatisdag. Idag kommer jag sannolikt att ha mitt näst sista strimmasamtal någonsin. Även om det absolut inte innebär mitt sista patientsamtal någonsin. Idag blir det sista träningsomgången, nästa gång jag samtalar med en patient är det på en annan vårdcentral, i examinationsform. Även om tillvägagångssättet är exakt likadant. Lustigt hur fort det har gått ändå. 

Tillbaka till helgen. I fredags var jag som sagt hos J, det blev god mat och en del vin, sedan gick vi vidare mot "de Klomp" (Linköpings/Sveriges mest välsorterade ölställe, tillika Linköpings dyraste ölställe också...). Ett försök att få mig att dricka öl gjordes, jag fick i mig en halv La Trappe, sedan fick jag övergå till engelsk cider. Det gick helt enkelt inte att få ner något mer. Öl och jag är inte vidare kompatibla. 
I lördags firade jag och T åtta månader plus en dag eftersom han behagade vara på sittning dagen D. Egentligen skulle vi väl fira ett halvår men då var vi på helt olika platser, så det fick bli 6+2 månader +1 dag. Supermysigt var det i vilket fall, Hg är faktiskt riktigt mysigt att äta middag på, sedan får man säga vad man vill om deras nattklubb. Söndagen blev sedan en sådan där typisk höstsöndag, brunch, långpromenad bland rödgula löv, klar himmel och naturens försök till solsken, afternoon tea till lunch och senare mysmiddag. 
 
Vi fortsätter med våra endokrinfall, igår avklarades bisköldkörtlarna, nu är vi inne på hypofystumörer och SEDAN tror jag faktiskt att det äntligen blir gyn. Typ. Gårdagen var dunderlång och jättelångsam, föreläsning om kalcium-fosfatbalans som förvisso var väldigt givande. Sedan lite annan info, basgrupp och sedan temagruppsrepresentantmöte.. Gick till korpen och tränade efter det, använde mig av "workout"-apparna som min syster visade mig i somras när vi var i Polen. Igår blev det allmän gymträning och avslut med abs-workoutprogrammet. Mina magmuskler dog. Kan inte sträcka på mig ordentligt idag. Men träningsvärk ska man tydligen tycka om, så jag ska försöka så gott det går. Hoppas på att komma ut och springa ikväll, om det inte regnar en massa. Det blir så blött då. 
Träningspasset igår orsakade (som vanligt när det var ett tag sedan) sjuka spänningar i hela kroppen och framför allt spänningshuvudvärken är min vän idag. Och då gymmade jag inte ens armar/axlar eftersom jag är osäker på vad jag vågar göra med min axel. Och just det. Vårdcentralen ville inte ha mig, utan skickade vidare mig till en sjukgymnast. Nu har jag tid nästa fredag såvida jag inte hittar något privat alternativ. Så bökigt att göra en massa research för sådant där bara. Får se om jag orkar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0