Ingen kickar...

HAHA!
Någon ska kicka ut mig på en fotbollsplan imorgon. Tror att det är världshistoriens hittills största skämt. Jag är ungefär lika många mil som det är till Australien från att vara Zlatan. Totalt värdelös alltså. Ska även för första gången i mitt liv utöva denna läskiga sport i ett par traditionsenliga fotbollsskor, hur man nu springer i sådana?
Jag tror att det kan bli en scen värd att beskåda..
Har blivit pinsamt medveten om att en svensk vårsol har sina för- och nackdelar. Fördelen är att man faktiskt känner att man lever för första gången på månader. Nackdelen är (åtminstone om man har någon form av nordiskt(?) pigment) att man gärna får lite färg av den där solen. Och då menar jag inte typ snygg sommarbrun, utan någon blandning mellan grisrosa och jordgubbsröd.
Kul.
Lagade jättegod mat till middag idag!

Skinkstroganoff med chilipeppar och jordnötter


Du behöver:
400 g skinkschnitzel, fläskstek eller picnicbog. (Fungerar säkert med qorn(?) eller liknande vegetariskt)
1 msk rapsolja
2 vitlöksklyftor
salt och peppar
1 nypa cayennpeppar
1 msk vetemjöl
2,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk fruktsocker
1 tsk soja
10 cm purjolök
Jordnötter att strö över
3 dl basmatiris
4 port sallad

Tillagning

1. Strimla köttet. Stek köttet i rapsoljan och tillsätt sedan vitlök, purjolök och kryddor. Strö över mjöl och häll sedan i matlagningsgrädden. 

2. Tillsätt fruktsocker och soja och låt puttra cirka 10 minuter. Späd med vatten om det behövs. Servera med basmatiris, sallad och strö över jordnötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0