Frustration

Något som jag verkligen inte tycker om är när man har ett antal olika saker, med deadlines relativt nära varandra, som måste bli klara i princip samtidigt. En sak är om man kan göra klart det för att sedan bara lägga det åt sidan. Men när man faktiskt måste ägna sig åt det kontinuerligt under en tid så blir jag till slut vansinnig över att inte kunna bocka av det på min to do-list. Till saken hör kanske också att jag verkligen inte har ro till att påbörja något annat innan det första faktiskt är färdigt. Helt enkelt, jag hatar att ha flera projekt igång samtidigt.

Upphovet till mitt gnäll är projektarbetesdagen, en av två, som har genomgåtts idag. Förvisso har relativt mycket blivit gjort, men att veta att det inte är helt färdigt än på länge kan göra en vansinnig för mindre.
Hursomhelst. Jag har spenderat min efterdag med att läsa min engelskabok (som tillhör kategorin skolarbete). Det var ungefär vad jag orkade med efter en dag på stadsbiblioteket med konstant skrivande.

Idag har jag dessutom inte gjort ett skapandes dugg, men kan ju dela med mig av min systers tabbe från helgen. Det skulle tillverkas maränger av överblivna äggvitor från middagen. Tror dock att hon missade raden "torr och fettfri bunke" i receptet och körde ner det hela i en halvblöt skål. Resultatet blev en marängsmet som inte ville bli hård, utan blev något mellanting, typ som muffinssmet...
Hon liknade det vid "GUF" (dvs ogräddad marängsmet som man kan få i Danmark som topping på glassen), blandade ner rivet citronskal och serverade med frysta hallon. Det skulle tydligen vara gott, enligt henne åtminstone. Men jag måste ju erkänna att det såg rätt fint ut:


För övrigt försöker jag pilla med designen. Det går ju lagom bra måste erkännas...


Kommentarer
Postat av: Syster:)

Med droppad citron i faktiskt;o

Mycket gott, borde testas!

Kan dock bli för mycket i för stora mängder men annars blir det super:D

Till bär är det perfekt!:)

2010-03-03 @ 18:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0