1,2,3,4,fem

Dagen har varit bra faktiskt. Klassen jag hade var över lag riktigt mysig och att få höra ett "kan inte vi ha dig som vikarie igen?" följt av ett par tindrande förväntansfulla ögon värmer en faktiskt i hjärtat. Även om det är bitvis stökigt och man kanske bara vill be ungen man sagt till 25 gånger på tio minuter att dra dit pepparn växer, så är det ändå himla mysigt när de ber en att i slutet av dagen läsa i deras "jättespännande" högläsningsbok. Plötsligt har man alla elevers uppmärksamhet, tom de som varit stökigast under hela dagen sitter tysta och lyssnar andlöst på vad som ska hända på nästa blad.
Imorgon och resten av veckan blir det dock tillbaka till min kära... högstadieskola och det känns faktiskt rätt skönt att veta redan nu att jag är så gott som fullbokad med jobb under tre veckor framöver. Och på fredag bär det av till Stockholm. Det kommer nog att bli riktigt trevligt!
Delar med mig av min absoluta favoritlåt för tillfället. Jag tror att det här är något av det bästa Håkan gjort. Lyckoruset efter lördagens konsert består nog faktiskt. Så även min hesa hals. Men när den här låten spelades tror jag att jag närmast stod andlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0