Slutkörd

De senaste dagarna har varit minst sagt fullspäckade. Känns som att jag har varit igång 24/7 sedan i torsdags. Det började med att jag skulle jobba på skolan till tolv på torsdagen för att sedan åka till stan och vara på mitt "serveringsställe" klockan fyra. Grejen var bara att det tydligen krisade på skolan, så de behövde mig fram till tre... Det hela ledde till att jag fick cykla hem på lunchen för att hämta mina serveringskläder, tillbaka till skolan och ha min sista lektion för att sedan åka in till stan och fortsätta med nästa jobb. Där blev jag inte färdig förrän halv tolv och kom därför hem, genomblöt och kalastrött vid kvart i ett. Väl hemma insåg jag att ajg inte packat för min Stockholmsresa.. Det blev därför till att vara uppe ytterligare en timme...
Tidigt upp nästa morgon och bli hämtad med inhyrd minibuss av mina kära MUFare för en lång färd mot den kungliga hufvudstaden. På vägen dit demolerade vi bakluckan, vaskade en plånbok och parkerade på en av gamla stans troligtvis minsta gator.. Efter ett besök med obligatorisk guidning på riksdagen blev det inkvartering på MUF Nackas lokal och vi sjönk ganska snabbt ihop till en film med hämtmat. Trots detta blev kvällen ganska sen och jag fick ytterligare en natt med en sovtimmessnitt på fem timmar...
Nästa dag upp tidigt, iväg till hotellet där MUF Stockholm hade sin årliga höstutbildning. Dagen var riktigt lyckad, många intressanta föreläsare, mycket skratt och en hel del intriger. 
Även banketten/middagen på kvällen var en trevlig tillställning, även om det ska erkännas att Norra Älvsborg är SÅ mycket bättre på party än stockholmarna är.. 
Efter ytterligare en natt med för lite sömn är jag nu hemma, dyngtrött och blickar fram mot en lång vecka med mycket jobb och dubbla varianter av arbete ett flertal dagar. Måste erkänna att jag inte hoppas på att de ringer från skolan imorgon, även om jag kan behöva pengarna efter alla helgens utgifter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0