Hösthat

Okej,
om det är någon som inte har uppsnappat att jag hatar hösten, samt också varför, så kan jag idag ge er ett lysande exempel på detta. Mina damer och herrar, titta ut genom fönstret och skåda, svenskt höstrusk.
Det är kallt, det blåser utav bara fan och om man någonsin haft en vilja att gå ut så är den som bortblåst, eller bortregnad om ni hellre vill det.
Jag hade nästan, märk väl nästan, charmats av klara, något kyliga höstdagar med sol på himlen och röda löv på marken. Men nej, jag är inte så lättlurad. Vips så är det där igen: kall, blöt, äcklig höst som man ska stå ut med i två månader. Såvida inte vädret hoppar över nästa djävulskap, vinter och låter det vara regnigt och kallt fram till maj istället.
Och nej. Argumentet "Men det är så mysigt att sitta inne och dricka te" håller inte. Det höll inte förra året och det gör det inte i år heller. Har aldrig gjort.
Jag hatar kyla, att ha mycket kläder på mig, att behöva byta(!) kläder för att de har blivit blöta.
Så;
om någon vill göra mig glad, fortsätt med koldioxidutsläppen så att det blir varmt och skönt i Sverige, alternativt ge mig en enkelbiljett dit det är varmt och be mig inte att komma tillbaka förrän i början av juli.
Tack på förhand.

PS: För er som inte snappade upp det från förra inlägget, alternativt skrivit kommentarer om detta: Ja, jag rekommenderar, eller nej, befaller er, att se The Phantom of the Opera om ni inte har gjort det. Maffigast är det naturligtvis att se den på riktigt på en opera/teater, men filmen fungerar ganska bra ändå. Det viktigaste är musiken, som är helt fantastisk, även om den kan se lite inklippt ut i filmen. Är man dessutom ett fan av snygga män av typen Gerard Butler så får man inte missa denna film! DS.

Kommentarer
Postat av: S A N N A S . R U M

Åh, ja men precis! det kanske jag borde. jag är ju arbetslös just nu, typ två veckor framåt, så kan gott ladda ner den och titta på den imorgon eller nåt!

2010-10-18 @ 17:48:32
URL: http://sannasrum.se
Postat av: djustd

Lägger du ner mycket tid på bloggen? Kram! =)

2010-10-19 @ 02:06:37
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Remielida

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2011-06-09 @ 08:02:47
URL: http://remielida.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0