Kändisträff

Idag har jag, tillsammans med mina kära MUF-buddies träffat Blondinbella på en klädaffär i stan. Jag måste erkänna att hela grejen kändes mest pinsam och vad ska man säga, err, opersonlig. Inte för att jag hade väntat mig något annat, men även om det ju var fräckt att träffa en sådan celebritet så kände jag nog ändå efteråt att det var något jag kunde klarat mig utan. Men vad är livet utan lite händelser här och där, så jag ångrar mig inte. Synd bara att det alltid blir så stressat, kort som ska tas, autografer som ska skrivas. Självklart blir det opersonligt.
However. Idag har jag verkligen hattat runt hur mycket som helst. Åkt fram och tillbaka till Göteborg två gånger om och har hunnit med både kändisträffar, filosofidiskussioner på universitetsnivå samt eftertänksamt fikaprat.

Måste ändå säga att filosofin börjar bli mer och mer intressant, även om det är trögt att läsa alla sidor i böckerna. Tappar man bort sig och halkar efter så är det ordentligt tungt att ta sig ur det träsket igen. Hursomhelst, äntligen börjar vi diskutera spännande frågor, såsom
"Är framtiden och det förflutna verkligt?"
"Vad innebär det egentligen att tiden går?"
och "Vad gjorde Gud innan skapelsen?"
Äntligen börjar jag få tillbaka känslan av "Sofies värld".
Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0