Körigt värre

Idag råkade eleverna troligtvis ut för århundradets grinigaste vikarie. Jag kan ju förvisso inte påstå att de gjorde något för att förbättra situationen, så det var väl ganska ömsesidigt.
Jag hade, i vanlig ordning, vaknat av mig själv kvart över sju ifall de skulle ringa in mig. När de inte gjorde detta bedömde jag helt enkelt att jag kunde sova en stund till, varefter jag tjugo minuter senare vaknar av en ringande mobil och ett "har du fått i dig din frukost än?" 
Efter att ha flåsat ett snabbt nej fick jag springa runt i huset för att klara av duschning, frukost, få med pennor och annat som jag skulle ha med mig. Tackochlov fick jag skjuts till skolan och hann faktiskt i tid. Detta trots att jag hade exakt en halvtimme på mig mellan telefonsamtalet och att min lektion skulle börja.
En snabb frukost innebär dock att man inte hinner vänta på 4 dl te att svalna till lämplig dricktemperatur, samt att man inte heller hinner vakna ordentligt. Med andra ord tog jag mig igenom hela första lektionen med en fruktansvärd huvudvärk som knappt märkbart lindrades av en panikkopp te i lärarrummet på första rasten. Trots att jag närmast bönade och bad eleverna om att vara tysta, om inte annat för min huvudvärks skull, så var det omöjligt.
Efter 1,5 timme till insåg jag att det var dags för ipren. Sista lektionen var jag som en helt ny människa och faktiskt ganska glad och trevlig.
Det är lustigt faktiskt, när man har hela klassen så är killarna sanslöst bråkiga, springer runt, tramsar, kastar saker, låter mm. Tjejerna också förvisso, men det är (tyvärr?) i vanlig ordning killarna man hör mest. Hursomhelst. När alla tjejer i klassen förflyttat sig ut till diverse grupprum så är killarna så fruktansvärt lugna. Det är nästan knäpptyst i klassrummet och arbetsro är i princip bara förnamnet. Är det så viktigt för killarna att höras/synas/imponera på tjejerna i de här lägena, eller vad är det egentligen frågan om? Hursomhelst fick det som sagt även mig ganska harmonisk och de fick t.o.m. beröm när de gick hem.
Nu är jag hemma och helt galet trött. Ska dessutom träna sedan, isch, hann inte raka mina ben i morse=dåligt för tennisshorts. Illa.
Fantastiskt spännande uppdatering av min dag, men jag vet inte vad man annars gör i en blogg. Eller jo! Jag gjorde världens godaste frukost igår, tänkte lägga upp det här lite senare, så fort min råtta till lillasyster talat om var kameran befinner sig:)
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0