Manliga problem

Känns som att det blev en rätt lång dag idag. Hade föreläsning i morse (vilket innebär att man lyssnar på en föreläsare, förlåt, spänner öronen för att överhuvudtaget höra vad som sägs, under 1,5 timme,för att sedan kunna läsa exakt samma saker i kurslitteraturen). 
Sedan hade jag en riktigt trevlig lunchdate med min mamma varefter jag drog ut på stan. Hade egentligen tänkt åka hem mellan föreläsningen och jobbet, men eftersom det nu blev senare än jag tänkt mig och jag dessutom skulle lämna iväg mitt CV på ett ställe (fantastisk effektiv jobbsökare jag är) så fastnade jag till slut på stan letandes efter vettig present till min pojkvän.
Hur kommer det sig att det är så fruktansvärt svårt att köpa presenter till killar? Ännu värre killar man tycker om, eftersom det då gärna ska vara ordentligt personligt så att det verkligen uppskattas och blir ihågkommet? Tjejer är hur lätt som helst, köp något smycke, smink, en t-shirt eller vad som helst. Men killar!? Gah. Tips efterfrågas!
Efter en lång eftermiddag/kväll på jobbet ramlade jag in hemma runt nio och är relativt slutkörd i störst allmänhet. Oförutseende som jag var i morse hade jag ju naturligtvis hoppat i ett par högklackade pumps, vilket inte var helt optimalt för dagens promenerande.. 
Är det bara jag, eller tycks man alltid ha valt fel kläder för dagens omständigheter? Tunn jacka när det börjar regna, ännu tunnare när det plötsligt inte blir varmare än det var när man gick hemifrån på morgonen, eller högklackat när dagen slutar med milslånga promenader? 
Antar att det är Murphys lag i vanlig ordning.
Funderar allvarligt på att stupa i säng nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0