Kalendärt

Jag har gjort det igen.
Min kalender är i det närmaste fullbokad fram till lovet. (Och nej mamma, jag har fortfarande hål där jag hinner plugga), men ändå. Plötsligt blev det mycket saker som ska in och åkas fram och tillbaka, IFMSA-möte i Lund, ett par turer hem med konfirmation av syster samt påskfirande, det är superfaddermöten och mentorsträffar. Men jag älskar det. Jag tycker verkligen om när det händer saker, annars har jag ingen motivation till annat.
Faktum är att det känns som att det händer enormt mycket med det mesta. Det märks att det är vår och att folk börjat få mer energi än för ett par månader sedan.
Just nu mår jag nästan illa. Jag och Louise hade fikastund och spelade need for speed här för ett par timmar sedan. Har fortfarande inte hämtat mig ordentligt och inte blev det bättre av att jag tänkte att "man måste ju ändå äta lite vanlig mat, annars blir det ju inget bra". Det blev inte bra ändå. Möjligtvis att sockernivån balanserades upp av lite mer salt, i övrigt, nej. Borde kanske gå ut och gå en sväng sedan, om jag bara kunde sluta hosta..
Just nu sitter jag ensam i korrridorens allrum, ingen är hemma och jag känner mig faktiskt enormt ensam. Det är knäppt hur fort man vänjer sig vid att ha människor omkring sig och hur tomt det känns när de inte är där. Min korridor har verkligen blivit mitt andra hem, jag har haft tur som hamnat så bra. 
Nu borde jag läsa om hormonsystem av olika slag. Motivationen är i botten och jag har egentligen ingen ork. Har sovit för dåligt hela veckan pga förkylning och annat, det bådar inte gott för bra studier. Men det måste göras.
Imorgon är det iallafall fredag och tequilasittning, helg på ingång alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0