Fysiologisk frustration

Det är så skönt att slippa den där jullovsstressen. Att inte veta vad man ska göra med all ledig tid, att känna att en dag framför TVn och med eventuellt en liten promenad som enda motion är en helt bortslösad dag som får en att känna sig ganska värdelös. Det är så skönt att slippa den där grejen med att behöva åka in på mellandagsrea, göra av med pengar man får dåligt samvete för att man inte har kvar sedan. Så skönt att inte behöva umgås med någon och faktiskt ha något att skylla på. 

Eller inte.

Om någon inte fattade det så var stycket ovan det mest ironiska som skrevs sedan jag vet inte när. Jag är så fruktansvärt arg på vår skolledning, hatar Linköpings universitet, oavsett hur jävla awesome PBL-läkare de kan tänkas göra mig till. Jag hatar idioten som tyckte att studenter är ju lite mindre värda och hur de firar jul spelar ju faktiskt inte så himla stor roll. Vem FAN lägger tenta-P som måste genomföras över juldagarna för att få det att gå ihop!? Jag blir så arg, frustrerad och uppgiven, samtidigt som jag vet att jag inte har något val än att sitta här, annandag jul med min satans fysiologibok vars sidor aldrig tycks ta slut. 
Jag har inget annat val, såvida det inte är min högsta dröm att få börja T3 med ett omtenta-P samtidigt som nya terminen börjar. Jag struntar i om det är CSN, universitetet eller vem tusan som helst som sätter käppar i hjulen för andra terminstider, det spelar mig ingen roll. Jag kan gå utan pengar i två veckor om det nu ska vara så, bara jag slipper lägga årets största högtid på att plugga lungfunktion.

Kommentarer
Postat av: Frida

Har du skrivit på här? http://www.namninsamling.com/site/get.asp?flytta_tentaP

Det är en namninsamling som en i T3 har startat om att flytta terminen.

2011-12-26 @ 17:06:49
URL: http://fridawk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0