Julbord

Jag har haft en riktigt bra kväll.
När fem tjejer samlas, äter mat tillsammans och pratar blir stämningen nästan alltid på topp och samtalsämnena blir, tjaa, minst sagt, lustiga. Mycket roligt som kommer fram och hade man gjort en citatbok hade den blivit galet lång och jag hade nog skrattat mig till döds någonstans halvvägs. 
Det blev en himla massa mat, folk hade liksom tagit med sig det som var planerat och gärna lite utöver det också, det blev årets första julbord för mig och det var sjuuuuuukt gott. Insåg också att det här blev sista träffen med tjejerna innan jul, lite tråkigt sådär. Det har blivit alldeles för lite umgänge den här terminen, det har varit nollning med fadderskap, en helsikes massa plugg och så var det ju det där med att folk skaffar pojkvänner. Av oss fem så gick 80% efter middagen till sin respektive på ett eller annat sätt, jag gick hem själv. Det positiva med det hela är väl att jag har mycket mer tid till att plugga, eller till att vara med mig själv. Båda är väl ganska viktiga antar jag. 

Imorgon ska jag och L ut och julhandla. Hoppas även på att hitta någon klänning för imorgon kväll, har lyckats köpa en röd mask (maskerad) och därmed så står jag liksom fast med att behöva antingen något svart eller något rött att ha på mig. Jag vet dessutom att L som jag ska ut med ska ha en röd klänning, så det kändes ju lite dumt sådär. Oavsett vad så är jag något fruktansvärt taggad inför imorgon. Herr- och damsittning, sittningen i separata rum (för oss med enbart manliga servitörer!!!!1111) för att sedan följas av eftersläpp tillsammans. Känns lite som en köttmarknad sådär, alternativt som när man släpper ut kor på grönbete.... I vilket  fall så blir det den sista stora kvällen innan jul, tenta-p och allt annat som nalkas så jag antar att det bara är till att njuta av mina blivande kollegors sällskap en sista kväll för det här året. 


L hade gjort enormt söta saffrans-cocostopp-Rudolf med röda mulen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0