Leaving

Är i lite uppbrottsstämning sådär. Resfeber nästan.
Borde gå och lägga mig, kan inte, vill inte riktigt. Finns så mycket grejer som faktiskt måste med, det blir liksom jobbigt om jag glömmer någonting när jag åker hem den här gången. Det är ganska länge jag ska vara borta. Sitter och har det ganska mysigt i mitt lilla rosa krypin här på BK4  och känner att jag kommer att sakna det litegrann faktiskt. Kanske är det för att jag för ovanlighetens skull inte bara åker hem för att ta det lugnt utan den här gången måste jag prestera saker också.
Jag och T har haft julklappsbyte idag. Jag fick en massa rosa köksprylar, så sanslöst fina och dessutom sådant jag tänkt i månader att jag inte har, borde köpa men inte orkat/ansett mig ha råd med. Nu har jag dem och rosa till på köpet!
Sanslöst lycklig tjej. 

Imorgon ska jag först vara i skolan mellan åtta och fyra innan jag hetsar hem och vänder, plockar upp mina saker och tar tåget hemåt vid sex. Det kommer att bli en lång dag men sedan är det ju färdigt. 
Idag har jag känt mig så fruktansvärt oproduktiv. Varit på strimma mellan ett och fem men utöver det har jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget förutom möjligtvis packa och göra iordning mitt rum för avfärd. Antar att sådana dagar behövs också men det känns som att jag har gått på mentalt jullov sedan ett antal dagar tillbaka. Har noll motivation kvar. Måste uppbåda en jäkla massa nu inför tentaplugget. Vår handledare sa igår till oss att när man var student så brydde man sig så mycket om det där med omtentor, väl i arbetslivet är det ju ingen som bryr sig och man ser det också som en mycket mindre grej. 
För min del tror jag inte det är lika mycket prestigen i omtenta eller inte, utan snarare det faktum att det blir så satans tungt när omtenta-p för oss ligger samtidigt som den övriga terminen pågår i T3. Känns som att det blir lite väl mycket på en gång. 

Nu måste jag ändå försöka att tvinga mig själv i säng, får väl se hur det går att sova, är helt uppe i varv. Imorgon bitti blir det ytanatomi, dvs lite klämma och känna på varandra igen. Kul.

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0