Smooth

Idag har det ärligt talat varit en bra dag. Fruktansvärt lång men bra. 
Allt har gått trögt i flera veckor, idag har jag haft föreläsning, basgrupp, fyra timmar på biblioteket och sedan två timmar i obduktionssalen. Trots det så har jag varit inne i ett sådant flow större delen av dagen. Jag har liksom varit på topp mer eller mindre och det mest värdefulla är att jag faktiskt har lärt mig saker och ting. Kanske beror det på att vårt nya fall plötsligt består av lite fakta också, inte bara anatomiglosor. Kanske beror det på att jag börjar se ljuset i tunneln. Eller så är det bara något annat. Oavsett vad så har det varit en enormt skön känsla att känna sig produktiv. Och att kunna gå hem med nya kunskaper i bagaget, såsom:

-Hur reflexer fungerar, varför man drar bort handen från plattan när man bränner sig, varför kroppen plötsligt kan släppa spänningen av en muskel helt ifall den anser att man tar i för mycket på gymmet så att man riskerar att skada sig. 
-Hur kroppen själv kan reglera smärta.
-Vilka olika typer av känsel vi har
-En hel del om underbenets anatomi
-Hur man syr ihop sår (grundteorin av hur man syr iallafall)
-Varför man får ont i armen och liknande när man får en hjärtinfarkt

Plus att det blev pannkakstårta, julkalender och allmänt trevligt umgänge på kvällen. Det är fyra "skoldagar" kvar. Om sex dagar sitter jag hemma och tja, julpyntar eller något. Jag har bestämt mig för vad jag gör på tenta-P och i helgen är det Herr- och Damsittning och jaa. En hel del saker känns helt okej för tillfället, kanske har jag slutat orka oroa mig, det tar så mycket energi som jag antar att jag borde lägga på annat. 

Mitt största tillfälliga problem är nog nästan julklappar, kaos. Ska lösa det i helgen är planen.
Imorgon är jag helt schemafri och tänkte satsa på en heldag på biblioteket, det brukar ju vara upplyftande sådär. Sedan ska jag faktiskt ha julbords-knytkalas med tjejerna på kvällen också.
Det kommer att bli helt amazing.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vill ha en spårvagn, så du vet vad du ska köpa :)

2011-12-16 @ 13:18:52
Postat av: Hedvig

Tack, det var bra. Då vet jag en sak iallafall. Alltid något:)

2011-12-16 @ 23:41:29
URL: http://alahedvig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0