22

Jag är hemma igen och tjaa, det mesta är sig likt och jag tycks ha påbörjat tenta-pluggandet lite sådär lagom såhär två dagar innan jul. Att komma hem och typ, röra sig nere i stans "centrum" känns lite som att återvända till brottsplatsen sådär. Ni vet, där allt har hänt och där människor fortfarande är kvar där de var för fem år sedan. Trots det så är det enormt skönt att få komma hem och sova i sin egen säng, gosa med Grisen (marsvinet), stöka runt i sitt eget kök där det bara existerar ens egen disk, krypa ner i hemmasoffan samt att kunna använda familjens bilar, inte någons cykel som jag och E konstaterade häromdagen.
Hemma tar man liksom en av bilarna och säger att den är tillbaka om en stund. Som student och med eventuell punka är man jättelycklig om man lyckas låna någons cykel för att ta sig hem någonstansifrån.
Perspektiv. 

Julklapparna är i princip fixade, mer och mindre men alla är klara i tanken iallafall. Vi har lyckats få in granen, köpt en julskinka och det går faktiskt framåt i julstökandet i största allmänhet. Imorgon är väl dock dagen då allt smäller, det brukar vara få grejer som görs innan den 23. Traditionsenligt. 
Jag tittade igenom mina "önskelistor" förut och insåg hur tråkig jag börjar bli. Önskar mig typ,  köksprylar, dammsugare (!?), någon bok och en cykelhjälm. HALLÅ!? Vad hände där!? Antar att det blir så  för att det är sådana där saker som är tråkiga att köpa själv som man helst inte lägger pengar på, trots att man behöver dem. Då är det nästan roligare att få dem så att man själv kan köpa grejer som man verkligen vill ha men definitivt inte behöver senare och därmed också få känslan av att man skämmer bort sig själv och blir lite varm i hjärtat av det i ren konsumtionssamhällesanda. 
Skämt å sido. Sedan jag flyttade till Linköping har fruktansvärt lite pengar gått till kläder och liknande, galet mycket till kurslitteratur och dessutom erkänner jag, jag har faktiskt inte ätit några nudlar. 

Klockan är för mycket och jag sover inte,  måste fixa till mitt dygn så att jag kommer in i tenta-p-rutin när det väl krävs.. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0