Blurr

Familjen har åkt till Skåne för att fira nyår. Själv sitter jag kvar hemma. Själv. Eller ja, med Grisen också förstås. 
Har inte tid med sex timmar sammanlagd bilresa adderat till ännu fler timmar av "umgänge". Miljöer där pluggro inte ens är ett ord.
Funderar på att hyra Bridget Jones, köpa Ben & Jerrys och hålla mig inne ikväll. Det känns som en produktiv sak att göra. Inser att haka på någon form av nyårstillställning här hemma lär bli svårt. Hos vem skulle det vara? Det är knöligt att ta sig in till stora stan och jag antar att folk dessutom redan är upptagna med annat. I den lilla stan, vilka vänner har jag kvar här egentligen? Antingen har de försvunnit till andra sidan jorden, bor någon annanstans eller så har de helt enkelt försvunnit ur mitt liv. No hard feelings, men det är så det ser ut. Inte så konstigt kanske. 
Tenta-P dödar mig. Ingenting sätter sig trots att timmarna med böcker, anteckningar och allt annat bara staplas på varandra. Håller på att bli tokig av stress och det är tio dagar kvar, det känns himla fint. Det går framåt nu. Jag hatar T2. Det ska till ett under för att jag ska klara den här tentan känns det som. Alternativt en jävla massa självdisciplin som jag för tillfället knappt klarar av att uppbåda. Ibland är det så att man undrar vad det är för bra med sådant här. Varför jag lyckas vara dum nog att vilja plugga till läkare samtidigt som jag tydligen var smart nog till att komma in. Lustigt att tänka ett år tillbaka. Vet precis vilket stadie jag var i då. Aldrig att man blir helt nöjd.
Lustigt.

Kommentarer
Postat av: Frida

T2 är jobbigt, helt idiotiskt jobbigt, men snart slut även för din del. Håll ut, det kan bara bli bättre sedan!

2011-12-31 @ 15:16:31
URL: http://fridawk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0