Motivation

Nollningsveckorna gör en sanslöst bortskämd.
Efter två veckor med aktiviteter varje dag så blir det faktiskt ganska platt fall när vardagen infinner sig, med "vanliga torsdagar", då man faktiskt sitter hemma själv och måste plugga. Igår var jag på ost- och vinkväll med IFMSA, som håller i en massa olika föreningar här på universitet. Kvällen innan det, i tisdags, var jag och tjejerna på bio och såg "Trassel" (Animerad Disney-film, yes. Helt underbar) och i måndags satt jag förvisso hemma själv och var bitter över alla hjärtans dag, men då kom jag åtminstone hem sent efter skolan. Idag har jag varit hemma sedan fem, inte fått särskilt mycket gjort. Ingen motivation till att läsa om etiska principer eller DNA-translation. Jag vet att helgen kommer att bli jätterolig och att även veckan som kommer bär med sig en hel del trevligt, kravall och en tur hem på fredag. Trots detta så är det väldigt svårt att motivera sig till att läsa långa stycken med text, som bara känns halvt rimliga och förståeliga, särskilt när man vet att man förr eller senare måste prestera på riktigt. Hittills har det känts som en kul grej, och trots att jag vet att det här nog är vad jag vill, så är det en sådan konstig tanke att det är såhär mitt liv kommer att se ut fem och ett halvt år framöver.
Imorgon ska min grupp hålla i ett seminarium om hälsa, dvs vi ska organisera de andra grupperna samt vara huvudansvariga för att allt rullar på som det ska. Själva ska vi ha en tipspromenad om folkhälsa. Efter det är det slut. Då ska jag och Leo gå och gymma, jag ska leta böcker på biblioteket och sedan vet jag ärligt talat inte vad som händer. Ingen är taggad på utgång dagen innan balen, och resten av folket ska åka hem typ. Får se om det går att organisera en filmkväll, annars får jag väl sitta hemma med min cellbiologi..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0