Söndag

Det behöver inte sägas så mycket mer än att gårdagskvällen blev precis så fantastisk som jag hoppats och önskat. Efter en något kaotisk (men mycket trevlig) fördrink, med folk som väntade på bussar, tjejer som aldrig blev klara och saker som glömdes kvar, så blev vi plötsligt upphämtade av en vit limousin tack vare Saras baldejt. Det var bland det galnaste jag varit med om, men det kändes sjukt lyxigt. 
Väl framme på konsert och kongress var det mingel till MF-körens vackra stämmor, varefter vi skulle leta upp våra bordsplaceringar. Och vi var ett flertal som inte stod med någonstans. Så efter en stunds väntan hade de dukat upp ett bord till, lite vid sidan av, där vi fick sitta, själva förvisso, men trots allt kompenserade av kontinuerlig påfyllning i glasen. Efter en jättegod trerätters middag och en del spex av varierande kvalité (mestadels hög), så var det dags att röja undan borden och bereda för dans. Det blev några klassiska danser ändå, även om jag missade varje tillfälle till vals. Men det blev ändå något försök till foxtrot och något annat. Rörde på oss gjorde vi iallafall. Därefter var det klassiska slut och det gick över till ett annat liveband som spelade rockklassiker. Inte alla gånger det bästa att dansa till, men jag fann en utmärkt buggkavaljer som gjorde kvällen riktigt fartfylld. 
Lite action måste ju också klämmas in, vilket blev i form av att brandlarmet gick någonstans runt klockan två. 300 pers fick stå ute i 15 minus och tränga ihop sig så gott det gick, och gentlemännen lämnade över sina kavajer till bättre behövande (damer). Efter kanske tjugo minuter hade även brandkåren kontrollerat att det bara var rökmaskinerna som spökat och vi fick gå in igen. Sista timmen flög iväg och plötsligt flöt dansgolvet runt till "Stad i ljus", varefter kvällen blev tyst. Äntligen fick jag uppleva detta också.
Innan hemgång bjöds det på sjuka exempel på att världen är läskigt liten, och jag har ytterligare ett sommarsällskap säkrat. 
När taxin hem skulle beställas åt fem personer blev det en stor chock när kvällens andra "limousin" dök upp. Förvisso inte lika lyxig, men ändå.
Väl hemma bedrev jag och Sara lite tjejsnack över ett gäng mackor och visade våra konstnärliga skills i korridorens allmäna utrymmen.
Vad är väl en bal på slottet,
om inte alldeles, alldeles underbar?
Bortskämda studenter
Min husgranne David
Kvällens baldejt, David nummer 2?
Bästa brudarna, snyggast i Linkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0