Stayin' alive

Om någon (mot förmodan) skulle undra vart jag tagit vägen så kan jag tala om att jag fortfarande lever. Jag har haft fullt upp de senaste dagarna med skola och nollning och dessutom har jag haft annat att tänka på, så bloggandet  har liksom inte känts prioriterat. Min kärlek befinner sig mitt i cyklonens område i Australien och det mesta av min energi har gått åt till att hoppas att det ska gå väl. Det är sådana sanslöst stora avstånd och känslan av att vara maktlös är fruktansvärd. Allt jag vill just nu är att ha honom hemma på svensk, vindstilla mark så att jag kan få en enorm kram samt en baldejt till balen som ska hållas här i mitten av februari.
I övrigt rullar studentlivet på här på den östra sidan av Sverige. Utgångar sker mitt i veckan och jag har ätit fler mackor den senaste veckan än jag normalt äter på en månad...
Sedan sist har det hunnits med badhusbad och filmkväll, pulkabygge, ÄoPoP (Ärtor och punsch och pannkakor-sittning), samt mer kulvertlekar. Dessutom har vår första kurs dragit igång och inletts. Alla påstår att man kommer in i pedagogiken/arbetssättet, PBL, som de använder sig av här. Jag måste erkänna att jag är rädd för att vara ett hopplöst fall. Det här är liksom inte mitt sätt att jobba. Men det är bara att bita ihop och köra järnet. Så länge man tycker att det är intressant ska det nog gå bra.
Imorgon är det kravall (krav på overall), dvs en stor fest för alla fakulteter på universitet där alla bär sin egen typ av overall (vi har fortfarande våra operations-/nollemössor på oss, eftersom vi inte hunnit sy våra overaller än. Ska bli kul, och skönt att vi är lediga på fredag:)
Imorgon har jag sovmorgon, eller ja, jag har mitt pass på eftermiddagen, så nu tänkte jag ta igen en del av all min missade sömn. Bilduppladdning kommer vid senare tillfälle. Orkar inte krångla med det nu.
Sköt om er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0