Carpe diem

Min 19-årsdag blir inte som jag tänkt, planerat eller hoppats. Eller jo. Planerna kommer nog att vara desamma, tankarna och känslorna helt annorlunda.
Att bli ett år äldre betyder egentligen ingenting. Att bli ett år äldre och vara frisk, hel och oskadd betyder så mycket mer. 
Ibland ställs allt på en spets och man omvärderar allting. Man vet sedan tidigare att livet är kort, sårbart och komplicerat. Ändå lever vi kanske inte varje dag fullt ut. Vi vet aldrig hur morgondagen kommer att se ut.
Allt vi kan göra är att tro, hoppas och önska att det går som vi vill. För oss, och för dem vi älskar.
Just nu går alla mina tankar och böner till någon som behöver dem mer än jag.
Jag hoppas att det blir en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0