Läkarstudent 2.0

Jag ser ett dalande läsarantal, trots att jag uppdaterar som attan. 
Jag är numera officiellt läkarstudent, ännu mer officiellt nolla-har sprungit runt med en grön operationsmössa på huvudet hela eftermiddagen. Efter en del introduktion, information etc har det varit lite aktiviteter med faddrarna, ett skrämmande kulvertmöte med fadderisterna samt myskväll med tacos med superfaddern hos hjälpfaddrarna. Imorgon blir det åter en fullspäckad dag med välkomstsittning på kvällen. Har jävligt mycket ångest över när jag ska hinna handla mat. Har fått med mig en liter mjölk, några deciliter havregryn samt ett tredjedels bröd och smör. Alla aktiviteter håller på till sent och alla affärer stänger tidigt-. BLÖH.
Hursomhelst. Jag ligger (som vanligt) back med sömnen, och de är inte nådiga med starttiderna här heller. 8.30 inne i stan är det som gäller. Har bestämt träff med min guide David klockan 07.35 så det börjar bli dags att nanna. Imorgon lär jag väl dessutom stöta på mina korridorkamrater. Inte hunnit hälsa ordentligt än.
Om någon undrar hur mitt rum ser ut så ger jag en liten inblick nedan. Ska jobba lite på hemtrevligheten var tanken.
XXX

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det såg ju stort ut jag trodde typ att det pyttelitet så att knappt sängen fick plats...:)

Kram(L)

2011-01-25 @ 09:41:03
Postat av: Anonym

Åh, hedvig! blir så himla glad av att läsa om ditt nya liv (?) vill bara åka dit och se hur du har det och höra dig berätta om ALLT. Men antar att jag förr eller senare svänger förbi. Förutom att alls känns grymt nytt, känns det ändå okej? KRAM

2011-01-25 @ 17:27:29
Postat av: Emma

Åh, hedvig! blir så himla glad av att läsa om ditt nya liv (?) vill bara åka dit och se hur du har det och höra dig berätta om ALLT. Men antar att jag förr eller senare svänger förbi. Förutom att alls känns grymt nytt, känns det ändå okej? KRAM

2011-01-25 @ 17:28:01
Postat av: Mamma

Hmm, ser ju mysigt ut, ungefär som mitt på Delpi för 29 år sedan.

2011-01-26 @ 19:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0