On and on

Livet rullar på. Efter tre dagar börjar man nästan ha koll på var några av de mest frekvent förekommande salarna ligger, samt att man har ett hum om i vilken riktning stora torget ligger. Plus att man hittar hem till sitt hus från busshållplatsen...
Nollningen fortsätter i takt med introducerandet till läkarprogrammet. Vi har haft lite introduktionsföreläsningar samt ett litet grupparbete (min grupp arbetade med blodtransfusion vilket innebar bl.a. ett besök på blodgivningscentralen där vi även fick labba lite med riktigt blod. Eller ja, bestämma blodgrupp på det iaf.) Det häftiga med att vara här är att man är så nära sjukhusmiljön hela tiden. När man går i "korridorerna" rullar patienter förbi på bårar etc.
Idag har nollaktiviteterna inneburit soppa med bröd följt av Cluedo IRL, vilket var kul om än lite långdraget. Jag var mest trött och ville hem eftersom jag tänkte på allt jag inte hunnit göra.Trots detta så slutade vi rätt tidigt och jag hann med en hel del. Handla mat, laga mat (göra matlåda), fixa diverse formaliteter på datorn etc.
Imorgon blir det gammelfadderkväll med after ski-tema. Har inget material till dessa aktiviteter alls, men det får väl gå då..
Nu ska jag SOVA. MER än sex timmar. Dvs sju...
Btw, sittningen igår var sjuk. Fadderiet sågade sönder ett bord plus nollbricka med motorsåg. Sevärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0