Ljus i tunneln

Dag 10 är över, nu är det alltså bara en dag kvar av själva inläsningen. Sedan återstår bara två dagar repetition, sedan faller vi handlöst. Det har faktiskt varit en riktigt trevlig dag idag. Sov lite för länge, tror att jag dragits med en aning sömnbrist pga allt hostande. Sedan cyklade jag iväg till biblioteket och satt där några timmar men var till slut tvungen att cykla tillbaka hem och hämta ett kompendie som jag glömt hemma, vilket innehåller i princip det vi förväntas kunna och nivån det ska ligga på. Eftersom det (tydligen) är helg och grejer nu så stängde biblioteket tidigt (och jag hade nog inte orkat cykla de 18 minutrarna tillbaka i 25 graders värme heller), så jag joinade mina kära flickor Sara och Louise på gräset utanför huset. För en gångs skulle fungerade utevistelse och plugg faktiskt relativt bra ihop. ¨
Sedan förlängde vi vår samvaro med middag, alldeles för mycket glass, ett halvförbjudet glas vin, och helt fantastisk film (livsverket). Men det var vi väl värda.
Imorgon kommer väl dagen att se likadan ut som alla de tidigare fast med en Leo tillbaka i tentagruppen. Det blir nog trevligt. Jag fattar inte att jag snart har klarat av en hel termin här. Visst, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken, men hittills har jag ju faktiskt klarat mig och jag har dessutom haft så himla kul på vägen. Fem år kvar känns nästan som kort tid helt plötsligt....
Dags att sova tror jag, hör dock att det är ganska stökigt i Ryd ikväll. Inte så konstigt kanske, vårens sista kravall är idag och vi missar den tyvärr. Men så kan det ju gå. Fast egentligen finns det ju bara omtenta, inte omkravall. Men det är ju en annan femma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0