Myror i brallan

Just nu är jag så rastlös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Eftersom jag ska jobba som instruktör på sjövärnskåren tre veckor i sommar samt åka på semester med familjen i två så blev det liksom lite konstigt med veckorna till att söka annat sommarjobb. Jag bestämde mig därför för att låta jobbandet begränsas till mina tre SVK-veckor och ta det lugnt etc under övriga icke sysselsatta veckor, eftersom jag ju dessutom jobbade en del i höstas och sådär så klarar jag den ekonomiska biten iallafall. Jag har några saker inplanerade under min lediga tid, men den som återstår förstår jag knappt vad jag ska göra med!? 
Jag kom hem från Edinburgh i förmiddags (Skriver mer om det senare) och nu sitter jag redan med myror i benen och vet inte vad jag ska göra. Eftersom mina föräldrar jobbar, min älskade syster är bortrest fram tills jag åker till Karlskrona och ett stort gäng av mitt umgänge bor långt bort och/eller jobbar så blir det liksom jag och marsvinet här hemma känns det som.
Sedan ska jag väl inte sticka under stol med att jag tror att en stor del av min rastlöshet grundar sig i att tentaresultaten bör komma i slutet av veckan och lyckas jag inte sysselsätta mig med något vettigt lär jag sitta och uppdatera studentportalen varannan minut fram tills dess. 
Inte har jag något fungerande gymkort heller och det är kallt ute och jag är sjukt otaggad på att springa. Eftersom jag faktiskt MÅSTE röra på mig får det väl därför bli lite hemmagym med crosstrainer och situps etc. Måste ju komma i militär form nu, pinsamt om instruktören är mer otränad än eleverna haha. '
Borde flytta mig från datorn nu, lär väl sluta med att jag börjar läsa någon bok (vilket jag förvisso har lovat mig själv att hinna göra i sommar. Fuck facklitteratur liksom).
Förresten, i Edinburgh blev jag hejdlöst kär två gånger inom loppet av fem minuter. Resultatet blev att jag nu har två nya partners i min garderob samt en gråtande plånbok. Men ibland måste man ju bara få skämma bort sig. Visar senare!
XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0