Dag 4

Att ens inbilla sig att man ska kunna hålla sig borta från allt vad internet heter är ju korkat. Större delen av våra liv är ju uppbyggda kring cyberspace idag. Det har gått dagar sedan något kom i mitt brevfack i trapphuset, men i mail-inbox trillar det ändå in saker lite då och då, somliga viktiga, andra utan någon som helst betydelse. Vilken av sorterna det är är omöjligt att veta innan man läst och man får ju inte missa något viktigt. Så tyvärr, två veckor utan dator kommer aldrig att funka.
Det har varit en lång dag, gick upp klockan åtta (efter att ha vaknat fyra av att varenda informationsbana i min hjärna uppenbarligen var överbelastad av allt jag läst de senaste dagarna, allt bara for runt så att det var helt omöjligt att kunna sova). Sedan dess har jag pluggat, tvättat, pluggat, städat lite, pluggat, ätit, pluggat, sprungit, pluggat, träffat min tentagrupp. Och trots det så känner jag knappt att jag har koll på någonting. Kvinnans menstruationscykel är om möjligt ännu mer invecklad än man tror. Just nu önskar jag mest att jag hade ro att bara sätta mig och se på  en hel långfilm, två timmar av nonsense, men det kan jag inte. Siktar väl därför på tidig läggdags så att man kan komma upp och prestera imorgon igen... Det skulle väl vara lördag idag, för mig är det bara "dag 4". Vilket innebär att det är oförskämt många dagar kvar av samma jävla rutin. Jag brukar gilla rutiner, men det här är inte kul någonstans. Min tentagrupp är för övrigt sjukt trevlig, men jag inser också att det är de enda människor utöver korridoren som jag kommer att träffa de kommande elva dagarna. Det känns ju lite sådär om man ska vara helt ärlig.
Jag ser att det är runt tio pers som läser, så när jag kommer hem vill jag träffa er allihop så att man kan kommunicera på riktigt. Ord och cyberspace i all ära, men ett vänligt ansikte gör så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0