Jag hör fortfarande hur havsvindarna blåser

Efter en hektisk, om än väldigt mysig helg är jag tillbaka på östgötaslätten igen. 
Helgens tur hem bjöd bl.a. på min älskade systers konfirmation. Hon lär varit vackrast i kyrkan, för att inte tala om hennes sång. Min ena bänkgranne såg smått chockerad ut över de tårar som fälldes från min sida. Jag kan inte förstå att det är fem år sedan jag själv stod i samma kyrka och gick igenom samma sak, bortsett från sångdelen då. Tiden går fort. Samtidigt som det känns som evigheter sedan så borde ju inte fem år vara så fruktansvärt lång tid? Mycket har hänt sedan dess iallafall, det är ett som är säkert.
Efter ett trevligt släktkalas som varade till alltför sent för min del skulle jag upp och jobba som röstmottagare på omvalet dagen efter. Behöver jag säga att det tog emot när klockan ringde halv sju? Probably not.
Dagen flöt ändå på bra, allt gick väldigt smidigt och så. Sedan att valresultatet var under all kritik är väl en annan femma antar jag. 
Eftersom jag inte kunde åka tillbaka till Linköping igår kväll fick det därför bli till att gå upp tjugo över fyra i morse och åka pendeltåg tio över fem. Allt för att inte missa basgruppsträffen vid tio... Dagen har därför förflutit i ett mer eller mindre zombieliknande stadie för min del pga sömnbrist. Har därför bestämt mig för en tidig (nåja) kväll ikväll. Fick dåligt med plugg gjort, somnade liksom över böckerna. Biokemi är helt klart inte det bästa valet om man ska hålla sig vaken... 
Imorgon är jag nästintill ledig, bortsett från föreläsning i två timmar. Det får därmed bli väldigt mycket mer av varan plugg imorgon, känner att jag ligger efter med både det ena och det andra och tenta-P börjar om en vecka. Panik.
Håkanfebern är igång igen. Främst två steg från paradise spelas, men även äldre skivor rullar på. Antar att det är våren i luften som sätter igång suget efter euforin, elektriciteten och explosionen i musiken. Frihet, värme och framtidstro, antar att det är vad som pulserar i ådrorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0