Metabolt

Jag flyr pluggandet (vilket jag gjort större delen av eftermiddagen). Jag hade ingen ork till att sitta kvar på biblioteket, så det kändes mer värt att gå hem och göra något vettigt. Därför har jag nu lagat matlådor, dammsugit mitt rum och fixat lite i största allmänhet, men glukosmetabolismen är fortfarande kvar och stirrar på mig. Jag kommer att drömma mardrömmar om citronsyracykeln inatt.
Dagen har därför varit ganska kort. Hade andra delen av vår  PCR-lab imorse. Fick därmed reda på att jag är heterozygot för genen Cytokrom P-450 2D6, med andra ord, jag kan i stort sett bryta ner de flesta antidepressiva läkemedel samt diverse hostmedel etc, fast inte riktigt lika bra som de 53% av befolkningen som är homozygota och kan bryta ner det helt och hållet. Se där så man lär sig.
Därefter hade jag möte för att planera vår utryckning med kärleksakuten på fredag då vi ska besöka en högstadieklass i Linköping. Efter lite strul fick vi kalla in extra förstärkning eftersom jag inte ville vara ordinarie utryckare utan testa på som prao en gång först. I vilket fall så löste det sig och jag tror att det kommer att bli riktigt kul på fredag. Få se hur det faktiskt fungerar och så.
Om 1½ timme ska jag på tjejmiddag hos Louise. Känner att det verkligen är precis vad jag behöver. Det har hänt en hel del den senaste tiden för alla, så nu börjar det bli dags att pladdra av sig lite. Känner verkligen att jag har haft tur som lyckats träffa/få ihop ett så perfekt tjejgäng på så kort tid. Har en känsla av att det kommer att bli bra år tillsammans vi har framför oss.
Slut med verklighetsflykt, Nu: Gly-ko-lys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0