Tenta-P

Ni får ursäkta min värdelösa uppdatering, det har varit mycket det senaste och mer lär det bli nu.
Tenta-P har inletts. De elva dagar då alla Linköpings läkarstudenter på termin 1 (och alla andra terminer också för den delen) går in i ett mer eller mindre vegetativt tillstånd. Där det enda som räknas är sömn, mat, tentagrupp, träning och en satans massa fika.
Jag förstår själv inte hur jag överhuvudtaget ska klara av att bara läsa, läsa, läsa, anteckna lite, läsa, mikroskopera lite, plugga massa anatomi och få in allt i huvudet, minst åtta timmar om dagen, konstant i tolv dagar. Jag har förvisso tvingats att "fuska" lite, eftersom jag måste iväg en tripp till Karlskrona, men ändå.
Jag erkänner att uppgiften jag har framför mig känns helt och hållet omöjlig. Så mycket kunskap som ska rymmas, kunna presteras fram under fyra timmar och gärna minnas efteråt också. Enda drivkraften jag har är att slippa använda min utomlandssemester i sommar till att läsa böckerna en gång till.

Vissa säger att det ligger en viss charm i tenta-p. Kanske det, men ännu är jag inte i stadiet att kunna känna av detta. Kanske behövs det en lyckad tenta, kanske inser jag det själv när de elva dagarna är slut. Oavsett vad, så måste jag lära mig att leva med det, eftersom det kommer att upprepas två gånger om året de kommande fem åren av mitt liv. 
Det kommer inte att bli enkelt, men det ska gå!
Ber med detta om ursäkt på förhand för att jag kommer att vara mycket okontaktbar. Vi syns igen den 10 juni. Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0