Valborg

Ohyggligt dålig uppdatering,
det har varit påsk, det har varit valborg och det ena och det andra. Men jag har inte känt någon direkt lust eller inspiration till att skriva något. Kanske har jag det nu, kanske inte.
Klockan är sådär så att man borde sova, men jag känner helt enkelt inte för det. Jag vill så gärna lyssna på musik, men inget känns helt rätt. Borde få tag på någon med vettig musiksmak som kan presentera något nytt. 
Tiden går sinnessjukt fort. Jag har tenta om en månad, förstår inte hur det gick till. Jag har snart gått en termin och allt bara far runt i huvudet på mig. Jag har lärt mig så mycket, samtidigt som jag ännu inte hunnit sortera in allt i rätt fack i hjärnan, så virrvarret är fortfarande ett faktum.

För att ändå köra lite recap kan man väl nämna de senaste dagarnas aktiviteter. Valborg känns väl mest vettigt att nämna. Känslan av att fira valborg i Linköping var faktiskt helt fantastisk. Innan har jag liksom inte känt att jag har haft någon relation till valborgsfirandet. Man har tittat på cortegen, värmt sig vid en valborgsbrasa och lyssnat på lite studentsångare på tv varefter man försökt ignorera alla fulla fjortisar på stan.
Nu vet jag varför jag inte uppskattat det på samma sätt innan. Valborg är studenternas högtid, svårare än så är det inte. Under en föreläsning i fredags påpekade föreläsaren att vi så typiskt uppvisade symtom på vårystra studenter och det går inte att förneka. Det är ett surr i luften som inte finns någon annan tid på våren. Det är plugg i parker, grill i studentkvarteren och bibliotekshat.
Valborgsfirandet var en heldagsaktivitet. Champagnefrukost till studentsångarnas skönsång på morgonen i trädgårdsföreningen varefter vi förflyttade oss till en annan del av denna. Där satt vi ett antal timmar på filtar i gräset, njöt av solen och åt lunch under blå himmel tillsammans med tusen andra. 
Efter en vända hem för att byta om och lugna ner sig några minuter blev det läkargrillning vid stångån, dopp i densamma av medsex' alla sexmästare, gamla som nya. Efter mellanlandning hos en klasskompis var det dags för kravallen akuten som avslutade aftonen rent superbt.
Alla som åkte till Uppsala, Lund eller andra "coolare" studentstäder gjorde ett misstag. Linköping bör upplevas även i denna form.
Idag har det hänt lite allt möjligt. Efter oförskämt många timmar på HUB (biblioteket) var det dansträning med kärleksakuten inför helgens resa till Lund. Därefter var det dags för salsa på l'Orient. Stället är helt enkelt en restaurang/bar som brukar ha lite spelningar och grejer då och då. På måndagkvällar är det salsa monday, vilket innebär att det kommer dit salsainstruktörer, man betalar 60 kronor inträde och så får man vara med på antingen nybörjarkursen eller den lite mer medel/avancerade. Jag som (trots Philips tappra försök) inte kände mig helt hemma valde nybörjarkursen och tur var väl det.
Vi fick lära oss några grundläggande steg och snurrar och efteren timme var det dags för fridans. Jag är glad att David som jag var där med hade ganska bra koll på det här med att föra, de som var med på nybörjarkursen hade ganska stora problem med detta, trots att de gått fler gånger än jag:)
Sjukt läskigt blev det på riktigt när en kille~30 bjuder upp mig och är helt sanslöst duktig. Kände mig ungefär lite som en trasa som mest flängde med, men kul var det! Visade sig sedan att han var en av instruktörerna på dansskolan som höll i det hela. Tror att instruktörerna brukar försöka bjuda upp nybörjare också för att de ska få känna på lite riktigt också, inte bara de osäkra nybörjarstegen. 
Jag hoppas verkligen på att vara ledig någon mer måndag framöver, för salsa är verkligen riktigt kul!
Det var kanske ändå dags att sova. Intermediär metabolism står på schemat imorgon. Det kan ju inte bara bli alltför fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0