Dyrt och onödigt

Vad är väl en bal på slottet...?
Eller ja, fast nä. Så var det ju inte riktigt heller. Det var ju ingen bal (och den jag kunde gått på sumpade jag genom att fatta det hela för sent, sumpade en bal med flottan, fattar ni!?)
Hursomhelst, det var finsittning till Hälsouniversitetets 25-årsdags ära och det var inte värt det.
Jag kan inte påstå att det inte var en trevlig sittning, den underhållning som fanns var, om än rätt få saker som var med, rätt charmig, maten var helt okej och mitt bordssällskap detsamma. Men det var liksom ganska dött, jag och mina vänner var nästan de enda läkarna där och ännu mer de enda läkarna från så låga terminer. Det kändes liksom som att vi som satt där egentligen inte hade särskilt mycket gemensamt mer än att vi studerar under samma tak, samt hade betalat 320 spänn för halvcrappy mat och en halv flaska vin.
Dessutom smakade tårtan diabetes.
Bortsett från det var det en trevlig kväll, eftersom vi var på NH var det även där det hölls eftersläpp och även om det inte fylldes upp med särskilt mycket folk eftersom en hel rad andra evenemang hölls igår samtidigt, så hade jag en ganska trevlig kväll, både med de jag kom dit med och de som anslöt senare. Jag och N har dessutom startat ett projekt som ska genomföras snarast, får väl se hur detta går.

Vidare så satt jag dessutom i skolan mellan elva och fyra och mikroskoperade igår. Jag var faktiskt ganska chockad själv men tyckte nästan tom att det var lite mysigt. Skönt att ens definitioner på vad som är mysigt och trevligt så fort man blir överöst med plugg. 

Dags för lite frukost, sedan ska nog jag och S dra oss mot IKEA och se om det finns något roligt där. 
Åh, och om en vecka är det första advent och då är jag dessutom hemma! Det går bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0