Mr E.C.

Any measurement of time won't be enough with you, but let's start with eternity

Jag ska nu förklara en gång för alla vad det är som får Edward Cullen att fullständigt förtrolla mig. Nej, det är inte att han är fantastiskt snygg/vacker hur man nu ska se en vitsminkad snygg kille i varierande kontaktlinser. Inte heller är det enbart det där när han lägger huvudet och ler sådär charmigt lurigt och ser ut lite som "kom och fånga mig då, om du kan". Inte ens att han kör sprillans ny volvo och det riktigt bra dessutom!
Nej, anledningen är helt enkelt att jag älskar karaktären Edward Cullen. Jag älskade honom innan någon ens kommit på tanken att göra en film där Robert Pattinson gestaltar honom. Edward Cullen är en gentleman, något gammaldags men också så äkta. Alla gamla gester som numera är helt bortglömda, att hålla upp dörren för någon är ju liksom bara nybörjarsteget till att bli en Edward. Bara grejen att bära sin brud över tröskeln första gången de går in i hemmet som gifta, kom igen?
Sättet han dessutom visar hur mycket Bella betyder för honom, hur orden liksom alltid ligger perfekt i hans mun och aldrig lyckas bli cheesy utan bara helt och hållet äkta. Han får svartsjuka att bli något gulligt och inte gränsande till irriterande och skitjobbigt och han är också beredd att utstå de tvivel och jobbiga känslor det innebär för honom när Bella är med Jacob, bara för att hon ska få vara lycklig.
Kanske är det också därför många killar hatar Twilight. För att Edward Cullen är allt de inte är och som tjejer önskar att de var. Självklart är han en fiktiv person men man kan ju alltid önska.

Okej, jag vet att jag pratar om en person i en bok nu, jag är inte knäpp. Faktiskt. Men kalla mig fjorton år igen om ni vill, det var väl ungefär det jag var när jag upptäckte Twilight, antar att jag delvis är kvar där fortfarande.

Förresten var filmen verkligen fantastiskt bra. Mycket bättre än de tidigare tycker jag, det märks att regissören är utbytt, det händer liksom lite mer helt plötsligt och det inte bara för att Breaking Dawn är en bok med mycket action. Sjukt värt sätt att tillbringa sin eftermiddag i vilket fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0