Positivism

Idag är det helt enkelt bara en sjukt bra dag. Jag har bestämt mig för det och med den inställningen har inte ens dagens små motgångar gjort något. I morse tog jag bussen till skolan eftersom jag inte vill lämna min cykel på stationen, inte heller får jag med mig min väska på cykeln. När jag ska gå av på hållplatsen vid skolan, har tryckt på knappen etc, så stannar inte bussen. Jag går fram och frågar chauffören varför och han förklarar att hållplatsen är indragen eftersom de håller på med en massa arbeten på och omkring sjukhuset. Det intressanta med det hela är att det inte alls nämns när man planerar sin resa på östgötatrafikens hemsida. Det borde ju stå någonstans liksom. Fick därför åka med bussen till nästa hållplats för att sedan gå uppför Lasarettsbacken för att ta mig tillbaka till skolan(tur att man inte var stressad pensionär som har svårt att gå liksom), varpå även rödljusen strulade en  massa så att jag väntade och såg dem slå om flera gånger för bilarna för att sedan aldrig kunna gå över. 
Trots det kom jag till min basgrupp och var inte det minsta på dåligt humör. Vidare väl på resecentrum i Linköping inser jag att jag inte fått någon SMS-biljett för tåget hem och inte heller har skrivit ut den från internet hemma. Går därför till SJs kundtjänst där jag måste betala 30 spänn för att få min biljett utskriven på ett A4. Tjena hej till service SJ, hade ju kunnat gå och skriva ut den på fotopapper för den kostnaden... 
Men fortfarande, när jag väl sitter på X2000 är jag återigen nöjd över att det fortfarande är en bra dag.
En halvtimme i Nässjö i småduggande regn gjorde det inte heller sämre och nu är jag någonstans halvvägs med två timmar kvar till Göteborg och det är bara SÅ BRA! Jag har saknat alla hemma, min fantastiska familj, att ha  vatten omkring sig och att strosa uppför Avenyn, äntligen, nu är det bannemig dags!

Anledningen till att jag måste lägga in detta är för att jag är en sådan där person som normalt sett är väldigt positiv men också snabbt kan bli väldigt gnällig när saker går emot mig, som typ bussen. Men idag har jag bara fortsatt att vara positiv och framåt, inget kan förstöra den här dagen, sådetså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0