Kom kom, atombomb

Jag har dött lite de senaste dagarna ärligt talat. Jag fick tenta-p-schemat skickat till mig häromdagen och jag var ärligt talat på väg att börja gråta. Jag kommer att behöva börja plugga i princip på annandag jul, dvs 26 december. Med andra ord kan jag ju bara vinka hejdå till allt vad julefrid heter. Jag kommer att sitta på nålar med en klump i magen och bara vänta på att dagarna går så att jag snart måste sätta igång. Självklart kan jag börja plugga in en del några dagar innan vi "slutar" innan jul men det är ändå inte utan att det känns ganska så hopplöst.

Har vidare haft fullspäckade dagar sedan sist. Igår hade jag föreläsningar mellan kvart över åtta och tre och hela dagen inleddes med föreläsningarna "hur man möter döden" och "de döda lär de levande, introduktion till dissektioner". Kan ju inte påstå att det var världens mest upplyftande, även om det absolut var bra, nyttigt och jag tror att jag kan behöva det. Har ganska mycket obehagskänslor inför dissektionerna vi kommer att påbörja om ett par veckor. Det känns liksom bara.
Fel.

I övrigt försöker jag ta tag i mitt liv, ska försöka att ta tag i både träning och plugg. Se till att göra något vettigt av det. Var därför på ett riktigt grymt gympapass idag, jag trodde ärligt talat att jag skulle dö. Och nej, det berodde inte enbart på att jag har dålig kondis, det var brutalt jobbigt och med en sådan där överenergisk ledare som ställer sig framför en när man håller på att avlida och bara peppar en några steg till. Jag är nyfiken på att se hur min kropp mår imorgon men det är sjukt skönt att vara trött på riktigt, inte bara mentalt utmattad. 
Idag har jag även pysslat med bakterier i fyra timmar. Vi har en labb i mikrobiologi vilket är minst sagt intressant, man blir galet hypokondrisk när man vet att man har med salmonellabakterier att göra och man går och spritar händerna så ofta att handledaren påpekar att man snart kommer att skrubba bort händerna med all handdesinfektion. Imorgon ska vi se hur våra små bacillusker har växt till sig. Vi var dessutom bara fyra på labben dit elva hade anmält sig och som egentligen hade plats för 23 stycken. Med andra ord, mycket handledare och mycket fin kontroll på att man inte gjorde något fel. För skojs skull tog vi i slutet även bakterieprov på våra mobiltelefoner. Jag mår lite dåligt när jag tänker på vad vi kan tänkas hitta där imorgon när vi inspekterar resultatet men kul ska det bli!

Imorgon kommer dessutom världens bästa syster hit och jag tror verkligen att vi kommer att få en helt fantastisk helg, bara hon och jag. Mysigt värre.


Nu ska jag dagen till ära läsa på lite på mitt basgruppsfall som handlar om.... 
wait for it...
Bakterier! Vad annars? Åh strepto- stafylo- och enterokocker in my <3
XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0