Avklarad onsdag

Det har trots allt varit en bra dag. Mest för att " tentan" är avklarad och för att jag haft världens mest fantastiska tjejer här ikväll på grym middag (om jag får säga det själv). "Tentan" som för övrigt inte ens borde få kallas för tenta, det är en uppgift som man ska genomföra, punkt slut. Sluta kalla det för tenta för h*e, det får mig (och andra) bara att återuppväcka vänskapen med min bästis prestationsångesten. Med hög sannolikhet klarar man den eftersom det är väldigt få som blir underkända och det hela ska helt enkelt bara göras. Ordet "stadietentamen" ger en ju helt andra vibbar... Fram tills dess hade jag mest suttit och svettats på biblioteket hela dagen, läst till torsdagens basgrupp samt pratat i telefon med it-supporten helpdesk i en halvtimme (för att sedan konstatera att det var datorn det var fel på, inte skrivaren och att så fort jag bytte dator så funkade det...)

Imorgon börjar väl allvaret igen på något sätt. Vi har haft så lugna fall hittills, en typ av blodkropp per fall ungefär (vilket är i princip nada). Nu rullar det istället över till immun-temat och om jag har hört rätt så lär det bli tungt. Ungefär lika tungt som böckerna jag antagligen får hem imorgon. 
På tal om allvar så har jag börjat irritera mig rejält över våra terminstider. Jag är rentav arg faktiskt. Vi har schemalagd tid fram till den 21 december, varefter vi får fira jul, och börja tenta-P egentligen när vi vill men eftersom den typ förväntas vara på sådär en 15-17 dagar och tentan är den 10 januari så kan man ju bara drömma om ordet mellandagsmys. Detta i kontrast till att vi börjar höstterminen så sent som den 28 augusti. Jag hade lätt kunnat ha tio veckors sommarlov istället för tolv och börja den 14 augusti istället, om jag bara kunde få någon form av vettigt jullov. Och nej, det räknas inte att vara ledig tio dagar mellan den 13 och 23 januari, vad sjutton ska jag göra med de dagarna!? Min familj är ju tillbaka på skola och jobb, bara hänga i Linköping i tio dagar är inget alternativ och alla charterresmål är relativt kalla så dags på året, såvida man inte vill åka till Thailand (vilket man varken vill eller har tid eller råd med).

Så snälla universitetet, sluta förstöra mitt liv och låt mig vara lite ledig när man borde få vara ledig, äta knäck och gå upp de obligatoriska tre julkilona (eller fler om man så önskar). Min tenta skulle gå så mycket bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0