Byte

Mwah!
T1 har fått nya Superfaddrar-to be och snart kommer vi att vara ute ur leken. Delvis iallafall. Vi har ju gammelfadderkväll och tackfest och lite allt sådant där kvar både den här terminen och nästa men trots det känns det lite vemodigt. När vi drog alla namn idag kändes det liksom som att det började vara slut på riktigt. Vi har haft så sjukt mycket kul tillsammans. Direkt efter nollningen var man ju sjukt trött men det är som efter en förlossning, efteråt kommer man inte ihåg det jobbiga utan bara allt som var bra. Vilket med andra ord var sjukt mycket! 

Det har varit en lång dag trots att jag började sent. Har varit på en helt fantastisk föreläsning om hud där man skrattade någon gång var tionde minut. Föreläsaren som är hudläkare konstaterade bl.a. att 15-20% av alla svenskar har torr hud och att man bäst skulle lösa hela problemet genom att "Egentligen borde man dra hela skiten söderut till Medelhavet". Därmed var ribban satt och det fortsatte på samma nivå. Riktigt bra, man blir alltid så glad när en föreläsare verkligen lyckas med att fånga en och gör något bra av de där 90 minuterna istället för att bläddra mellan sina powerpoint-slides och upprepa allt som står på dem. 

Efter en basgrupp, en dansträning med IFMSA och en körövning (med sjuuuuk energibrist pga alldeles för lång tid utan mat och stängda cafeterior på skolan) så har jag nu (som vanligt) däckat i korridorssoffan. Det var ungefär så långt jag orkade ta mig. Imorgon blir det strimma på vår vårdcentral igen, hoppas att vi får göra något kul för en gångs skull och inte bara knalla runt och se bortkomna ut. Läkarkandidat, jo man tackar. Vi tassar mest runt på vårdcentralen, försöker se upptagna ut i våra vita rockar och hoppas på att de på labbet ska fråga om vi vill leka lite venprovtagning. 

Någon dag ska jag skriva något som inte bara handlar om vad jag gör dagarna i ända, det lär ju inte vara sådär jätteintressant egentligen. Nu ska jag dock ägna mig åt att sova och bli av med mitt halsont som aldrig verkar vilja bli sjuka på riktigt utan bara jävlas med att göra ont och få en att känna sig allmänt hängig i övrigt. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0