Effektiv torsdag

Alltså,
det här med att lägga sig i tid är väl inte direkt min starka sida. Trots att jag nog är ganska trött egentligen. Har fått massor gjort idag: suttit på terminens hittills bästa föreläsning (som bara innehöll två powerpointslides, heureka!) Därefter hann jag med att briljera kring embryonal blodkroppsutveckling på basgruppen, följde upp med fyra någorlunda effektiva timmar på biblioteket för att sedan avsluta med ett svettigt träningspass (nåja, inte så svettigt, dock sjukt statiskt känner jag såhär i efterhand, ni vet, musklerna får syrebrist, förbränner anaerobt och sådär) för att slutligen drösa ner i korridorssoffan och sno middag av T. Efter hela denna vända så dog produktiviteten och effektiviteten ganska rejält. Var därför kriminell nog att styra in min anatomigrupp på att skippa mötet imorgon (nej, det var inte bara jag som inte hade hunnit plugga mer än en minnesramsa för handens nedre ben). Därför blev allt plötsligt lite lugnare och jag orkade inte riktigt engagera mig längre, vilket slutade med Casanova på TV och ganska mycket slöande. Tack och lov så är basgruppsfallet till på måndag relativt kort och inte jättekomplicerat och jag ser faktiskt en relativt lugn helg framför mig, när hade jag en sådan senast?

OM det är någon som (mot förmodan) skulle intressera sig för hur det gick för mig på strimman i tisdags med mitt patientbesök så kan jag lugna eventuella oroade. Det gick bra, över lag iallafall. Man lär sig verkligen att det är människor man handskas med men jag fick faktiskt nästan bara positiv feedback på mitt samtal och min ena handledare kunde inte komma på något jag kunde förbättrat. Det kändes faktiskt himla fint. Kanske besitter jag det där med social förmåga trots allt. 

Imorgon hade jag hoppats på att få gå på "En dag" på bio med S, men eftersom det tydligen ska tofflas på den fronten så får jag hitta på något annat. Är sanslöst sugen på att gå på bio ändå men har varken biodate eller lämplig film då jag måste spara "En dag" tills vi kan se den tillsammans. Får se vad man kan tänkas hitta på med en tom  och ledig fredag sådär. Det här med egentid är ju skönt en stund men blir snabbt överskattat, hade gärna haft någon att kramas med. Kanske får ragga över lite tjejer för filmkväll, det skulle kunna vara något.
Imorgon har jag inget schemalagt överhuvudtaget men ska trots allt vara i skolan tidigt, plugga anatomi och bli klar med måndagens basgruppsfall. Sedan ska jag faktiskt hinna med att jobba på örat också. 
Så var klockan plötsligt ännu mer och jag har fortfarande inte lagt mig, jag är hopplös, fullständigt och fullkoligt. Så det kan gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0