Finsittning

Just nu sitter jag mest och önskar att jag fyllde år snart, eller att jul var längre tid innan tentan. Jag känner mig i ett stort behov av "anatomy flash cards" för att kunna plugga bättre på anatomiska delar, att sitta och plugga utifrån en bild i en bok där det står ungefär 50 olika termer på varje sida är inte jättekäckt. Känner dock att efter ekonomiska nederlag som stetoskopinköp, immunologibok samt mikrobiologibok, plus köpa bussbiljetter hem och finsittning så är det inte direkt  läge för ytterligare investering. Sedan vill jag ha en gjutjärnsgryta också (hur vuxna saker har man inte börjat önska sig? Köksprylar och kurslitteratur, jag som hade lovat mig själv att aldrig önska mig kurslitteratur!?)

Finsittningen igår var verkligen helt fantastisk. Jag är så sjukt imponerad av hur fantastiskt duktiga gyckel våra ettor har skrivit och framförde. När vi superfaddrar skulle gå upp som nästa nummer var det nästan så att man inte ville för att nivån var satt på något sätt. Våra nya gyckel blev dock väldigt bra, trots lite borttappad text. Hela sittningen var jättebra också, god mat, fantastiska lokaler och trevligt sällskap kring bordet gjorde det till en riktigt trevlig kväll! Peppandet hemma hos C innan var också helt sjukt roligt! Tjejerna fixade hår på varandra, vi sjöng över hela lägenheten precis där vi för tillfället befann oss och peppade som sjutton, tog alldeles för många bilder och hade väldigt kul. 

Dagen har gått åt till en tripp till Afternoon Tea på Örat med T, samt att städa korridorens kök vilket vi faktiskt lyckades sjukt bra med, aldrig sett det så snyggt tidigare. Sjukt nice. Nu är det väl dags att lyckas producera någon form av middag antar jag, fast det kräver ju liksom lite engagemang också, hur man nu ska lyckas uppbåda sådant. Måste ta igen lite av morgondagens basgrupp också, känner inte att jag kommit så jättelångt med det, inte haft någon som helst ork att ta tag i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0