Predictions

Jag kommer att bli världens bästa läkare.
Mina diagnoser slår aldrig fel. Vaknat upp med mer eller mindre ont i halsen (mindre än jag hade väntat mig dock) precis som förutspått och förkylningen är definitivt på väg. Kul.
Detta ska vi trots allt inte nedslås av idag. Finsittningen nalkas om några timmar och jag har ärligt talat taggat för det här ända sedan nolle-p i princip. Inte blev det direkt sämre när vi SF-brudar lyckades hitta världens bästa utstyrsel för i afton. Det kommer att bli awesome, halsont eller inte! Vi har dessutom premiär för vårt helt nyskrivna gyckel och jag tror inte att det kan bli annat än fantastiskt jättebra! 

Om en stund ska jag nog lyckas få till en liten träff med J som befinner sig i stan över helgen, det vore riktigt trevligt med lite kontakt med någon hemifrån för ovanlighetens skull. Därefter blir det direkt hem till C och träna gyckel, fixa oss iordning och peppa i största allmänhet.
Mitt största problem just nu heter frisyr. Jag har alltid jättesvårt att veta vad jag ska göra mitt hår även om jag vet att jag över lag passar bäst i lockigt/vågigt av något slag. Jag vill trots allt sätta upp det lite, inte helt och hållet, men litegrand iallafall så att allt inte bara hänger som vanligt. Dessutom är jag alltid lite nervös över lockningsdelen. På vår finsittning i våras såg jag nämligen ut som en pudel bokstavligt talat. Vill inte hamna där igen... Tips mottages därför tacksamt.
Även smink är ett problem för ikväll, vad kör man på där? Jag skulle allvarligt talat vilja gå i någon form av självstylingskurs, så att man lär sig vad man passar i och hur man fixar det själv så att man kan variera sig lite. Det vore faktiskt kul. Någon gång kanske man borde unna sig det, särskilt med tanke på att jag ändå kommer att gå i pyjamas och uppsatt hår tills jag blir pensionär i princip... Inte mycket pengar på kläder som behöver läggas där inte.

Förutom att sitta och semi-planera för ikväll sitter jag även och läser om dissociativ identitetsstörning, fråga mig inte varför, det är inget jag läser för skolan iallafall. Vi såg på "A beautiful mind" igår, T och jag och jag slogs över hur lite man vet om schitzofreni. När jag sedan väl slår upp det så inser man ju att det här med att ha ett andra jag inte alls är schitzofreni utan nämnda "dissociativ personlighetsstörning". Schitzofreni är snarare den typ där man har hallucinationer, vanföreställningar och är allmänt desorganiserad i sitt tänkande. Varje dag lär man sig något nytt.
För övrigt var filmen väldigt bra, lustigt att det finns så många "moderna klassiker" som man inte har sett ännu, dåligt av mig. Fruktansvärt gripande iallafall och många fina citat att bära med sig. 

*How big is the universe?
- Infinite.
*How do you know?
-I know because all the data indicates it's infinite.
*But it hasn't been proven yet.
-No.
*You haven't seen it.
-No.
*How do you know for sure?
-I don't know, I just believe it.
*It's the same with love I guess.


Kommentarer
Postat av: T

Det var det där citatet jag menade :)

2011-10-22 @ 14:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0