Vändning

Det blev ingen bra dag. Trots det så blev den inte jättedålig heller. Morgonens föreläsning gjorde mig vansinnig med överspeedad föreläsare i en föreläsningssal som ligger mitt i en byggarbetsplats där de håller på att muddra marken för tillfället, dvs det var konstanta vibrationer och ljud i golvet. Inte nog med att föreläsaren pratade i ultrarapid, det var även en sån där "nörd" som kan allt om sitt eget ämne och därför gärna vill förmedla det. Fin tanke förvisso men som student är man nästan bara intresserad av vad som kommer på tentan, inte kuriosa. Vi fick dock ett par fina illustrationer, som tex ett leksaks-stridsflygplan som skulle landa på ett fartygsdäck, vilket skulle föreställa en blodplätt som ska stanna precis vid ett skadat ställe i ett blodkärl. Det var ju faktiskt lite roligt sådär. 

Ett par tunga timmar med dålig produktivitet följde, för att sedan få sin vändning tillsammans med min fantastiska basgrupp som lyckades vända mitt humör uppåt, dock inte min energi, skratten berodde mycket på övertrötthet från oss alla. Dagen avslutades med lite körsång vilket faktiskt gjorde mig lite lycklig i hjärtat. Jag testar på livet som sopran för tillfället vilket går helt okej men jag är ännu inte helt säker på om det verkligen är rätt för mig även om det var där jag befann mig när jag "slutade" sist.
Idag har jag tom unnat mig lite kvällsplugg och jobbat på min informationssökningstenta. Det är tråkigt utav bara satan men den måste ju tyvärr göras och ju snabbare den är färdig och ju bättre avhjälpt omtenta, desto snabbare slipper jag fundera mer på det. Nu är det dock dags för mig att återställa min dygnsrytm till något någorlunda vettigt, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0