Finally

Nolle-P börjar lida mot sitt slut och nu är det bara roligheter kvar. Ikväll är det gammelfadderkväll (jag är dock tyvärr super-ej och måste stanna till nästan sist, det suger lite eftersom vi har histoföreläsning imorgon klockan åtta...) Imorgon väntar lunchbjudning från kårens sida samt nollans tackmiddag (Nollan bjuder faddrarna på mat!) och på lördag är det äntligen BVC!
Åh, jag är så taggad, bara bra grejer kvar! Eller ja, allt har väl varit bra men kvoten mycket arbete-kul ser annorlunda ut de kommande dagarna (mindre arbete-mer kul!)
Jag har lyckats paja växeln på min cykel. Jag blir SÅ irriterad! Växelvajern (?) har gått av och nu är cykeln fast på trean. Kul. Det enda positiva skulle väl vara att man kanske får någon benmuskel till, eller hur det nu funkar. (Vi har ju faktiskt inte börjat med anatomin än)
Tack och lov så har vi trots allt haft en rätt lugn pluggvecka den här veckan. Grupparbeten som klaras av på basgrupperna samt lagom många föreläsningar. Temat heter dock "Förhållningssätt och folkhälsa" men är inget annat än ren och skär förbannad statistik, matematiskt(!) Kan räkna gångerna jag har gått i taket den senaste veckan på mer än två händer..
På måndag är det däremot äntligen temabyte, nolle-p är över och man kan koncentrera sig på plugget på riktigt igen. Andning och respiration ska bli sjukt intressant faktiskt.
Dags att svepa manteln om mig, svinga benet över cykeln och bege mig till basgruppen och ta hand om de där förbaskade statistikuppgifterna igen.. One day to go, seminarium imorgon. Låt mig överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0