Hjärtligt

Det går lite upp och ner just nu. Jag har gått och blivit lite småkrasslig och allt går liksom lite trögre än vanligt. Jag var dum nog att gå på föreläsningen klockan åtta i morse och var därför tvungen att gå upp tidigt, ha sovit för lite och ändå fick jag inte ut mer än jag hade kunnat läsa på powerpointen vi hade fått ut eftersom det var exakt de sakerna föreläsaren sa, så gptt som ordagrant.
Efter föreläsningen hade vi klinisk fysiologi-lab, vilket var himla kul. Vi lärde oss att ta blodtryck på olika sätt och olika ställen samt en massa olika ställen på kroppen där man kan hitta pulsen. Riktigt kul att få klämma och känna på varandra och göra något praktiskt för en gångs skull, man tappar liksom lite känslan av att man faktiskt ska bli läkare när man bara sitter och läser sida upp och sida ner i sin fysiologibok..

Sedan försökte jag sitta och plugga på HUB, men trots en stor mängd kaffe så kunde jag bara inte hålla mig vaken. Det blev till att cykla hem, powernappa och försöka sätta igång med plugget igen efter det. Det sista har det gått lite si och så med. Jag hjälpte Tobbe att steka pannkakor istället, effektivt.

Imorgon ska jag äntligen åka HEM! Det kommer att bli så awesome! Saknar min syster till döds, har inte träffat Emmchen på åratal och jag saknar att ha vatten omkring mig. Först måste jag bara genomlida en monsterdag imorgon, hur många föreläsningstimmar som helst och en basgrupp på det. Sedan fyra timmars bussresa hem och så kommer jag att vara hemma runt halv tolv.. Life is good.

Just nu försöker jag trycka in lite av hjärtats anatomi i huvudet, det går sådär om jag ska vara ärlig men det här fallet har liksom bara handlat om "läs om hjärtat" i princip, svårt att veta avgränsningarna då så jag siktar på ngåot jag vet att jag kommer att behöva lära mig förr eller senare i vilket fall.
Om det är något jag nog tycker sämst om med PBL-arbetet så är det nog just det här, att behöva gissa sig till vad det är man ska läsa och sällan veta var man ska avgränsa sig. Det blir ganska frustrerande, särskilt för en sådan som jag som helst vill ha sidangivelser framför mig och kunna kryssa för när jag har läst dem, en efter en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0